Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rusza przebudowa zajezdni Pogodno

infotram
27.12.2012 14:52
Tramwaje Szczecińskie ruszają z modernizacją zajezdni Pogodno. Właśnie ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie obiektów zlokalizowanej przy al. Wojska Polskiego 200 w Szczecinie w ramach projektu pn. Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy tramwajowej zajezdni, uzyskanie pozwolenia na budowę, wykonanie zaprojektowanej inwestycji, oraz, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej, robót budowlanych oraz wyposażenie obiektów zajezdni. Prace w zajezdni mają się rozpocząć 15 maja 2013 roku i zakończyć do końca stycznia 2015 roku. Oferty w przetargu można składać do 6 lutego 2012 roku, jedyne kryterium wyboru stanowi najniższa cena. To właśnie w tym obiekcie mają stacjonować nowe wagony, niskopodłogowe, które dostarczy Tramwajom Szczecińskim PESA. Także pod tym kątem przeprowadzony zostanie remont obiektu.
Rusza przebudowa zajezdni Pogodno
Prace przy przebudowie zajezdni zostały podzielone na trzy etapy:
Etap pierwszy –opracowanie koncepcji projektowej, który obejmuje m.in. wykonanie koncepcji jako pierwszego stadium dokumentacji projektowej oraz uzyskanie jej akceptacji przez Tramwaje Szczecińskie, uzyskanie we własnym zakresie mapy do celów projektowych oraz wykonanie inwentaryzacji infrastruktury nadziemnej i odkrywek infrastruktury podziemnej, bezpośrednie zapoznanie się z terenem planowanej inwestycji oraz wykonanie wszelkich niezbędnych ekspertyz stanu technicznego.
Etap drugi –dokumentacja. Tu wykonawca będzie zobowiązany do wykonania projektu budowlanego i wykonawczego, projektów technicznych i technologicznych dla wszystkich urządzeń technicznych zajezdni (osobno dla poszczególnych urządzeń), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysów inwestorskich, tabeli elementów rozliczeniowych (TER) dla każdej branży, zbiorczego zestawienia kosztów inwestycji, uzyskanie w imieniu własnym wszelkich decyzji administracyjnych, przeprowadzenie wszelkich niezbędnych w celu uzyskania pozwolenia na budowę i realizacji budowy uzgodnień z właściwymi organami, instytucjami i gestorami urządzeń i instalacji podziemnych i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę.
Etap trzeci –roboty budowlane i zakończenie inwestycji. To najważniejsza część inwestycji, która obejmuje wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu zajezdni Pogodno na czas wykonywania modernizacji torowiska oraz odpowiedniego oznakowania w czasie prowadzenia przebudowy w uzgodnieniu z kierownictwem zajezdni, projektu stałej organizacji ruchu zajezdni Pogodno oraz jej wprowadzenie po zakończeniu przebudowy w uzgodnieniu z kierownictwem zajezdni, robót budowlanych, sprawowanie nadzoru autorskiego, wyposażenie obiektów zajezdni Pogodno oraz przygotowanie kompletu dokumentów wniosku o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wraz
z załącznikami, o ile taki wymóg zostanie sformułowany w pozwoleniu na budowę.
Wykonawca jest również zobowiązany do wykonania innych niezbędnych prac, które okażą się konieczne w celu wykonania przedmiotu umowy.
 
Zajezdnia Tramwajowa „Pogodno”zlokalizowana przy alei Wojska Polskiego 200 została wybudowana w 1934 roku jako zajezdnia czołowa. W latach 1973-80 dokonano częściowej przebudowy starych hal, wybudowano nową halę obsługowo-naprawczą oraz wybudowano tory objazdowe.
Obecnie na terenie zajezdni znajdują się:
1. Obiekty technologiczne:
 •hala obsługowo-naprawcza (2 tory i sieć trakcyjna) z kanałami rewizyjnymi,
 •hala postojowo – naprawcza (10 torów i sieć trakcyjna) z kanałami rewizyjnymi,
 •hala postojowa (5 torów i sieć trakcyjna) bez kanałów rewizyjnych.
2. Obiekty towarzyszące:
 •zaplecze warsztatowe,
 •zaplecze higieniczno-sanitarne,
 •budynek administracyjny,
 •budynek wartowni straży przemysłowej,
 •budynek dla pracowników ustawiających tabor.
Pełną obsługę tramwajów zapewniają jedynie 2 tory (18, 19 hala obsługowo naprawcza) z kanałami rewizyjnymi i dwoma niewielkimi pomostami roboczymi umożliwiającymi dostęp do urządzeń na dachu pojazdu. Zajezdnia nie posiada myjni mechanicznej oraz tokarki podtorowej.