Inauguracja inwestycji Stadlera w Siedlcach
inforail
20.03.2007 00:51
Inauguracja inwestycji Stadlera w Siedlcach
W dniu 22 lutego 2007 roku w Siedlcach odbyło się uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego i aktu erekcyjnego w modernizowanej hali (o powierzchni 5000m2) do montażu pojazdów szynowych przy ulicy Targowej. Tym akcentem Stadler – szwajcarski producent pociągów symbolicznie zainaugurował działalność swojej spółki w Siedlcach. Już w czerwcu tego roku w siedleckim zakładzie rozpocznie się montaż nowoczesnych pociągów podmiejskich typu Flirt.
W uroczystości udział wzięli między innymi: Sekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu Bogusław Kowalski, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Krzysztof Wawrzyniec Borkowski, Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik, Skarbnik Województwa Mazowieckiego Marek Miesztalski oraz Prezydent Siedlec Wojciech Kudelski. Dnia 3 listopada 2006 roku Prezydent Miasta Siedlce Mirosław Symanowicz i Peter Spuhler ze Stadler Rail AG podpisali porozumienie pomiędzy Siedlcami i Stadler Rail AG w sprawie współpracy przy realizacji inwestycji firmy Stadler na terenie miasta. 6 listopada 2006 roku parafowano projekt umowy pomiędzy Warszawskim Oddziałem Gospodarowania Nieruchomości PKP i szwajcarską firmą Stadler Bussnang AG. Umowa ta była wynikiem przetargu wygranego przez firmę Stadler na dostawę 14 pociągów regionalnych do obsługi przewozów pasażerskich dla województw: mazowieckiego i śląskiego. Współpraca w zakresie realizacji tego przedsięwzięcia ma ogromne znaczenie społeczne i gospodarcze dla Siedlec i regionu. Taka lokalizacja fabryki otwiera przed miastem szereg możliwości związanych z transferem nowoczesnych technologii, utworzeniem kilkuset nowych miejsc pracy oraz kolejnych miejsc pracy w firmach lokalnych, które podejmą się kooperacji. – Cieszę się, że realizacja tej inwestycji była możliwa właśnie w Siedlcach. Samorząd Województwa Mazowieckiego w dalszym ciągu będzie wspierał ten projekt, między innymi w zakresie przeszkolenia pracowników. Wierzę, że wspólnie odniesiemy sukces, zarówno na płaszczyźnie gospodarczej, jak również w wymiarze pozyskiwania nowych miejsc pracy. Mam nadzieję, że w przyszłości nastąpi eksport produkowanych w Siedlcach pociągów na rynki wschodnie – powiedział marszałek Adam Struzik.
Na początek zatrudnienie w nowej fabryce ma znaleźć około 80 osób. Kilkunastu pierwszych pracowników z Siedlec przechodzi właśnie szkolenie w Szwajcarii. W chwili obecnej Stadler ma zamówienie na dostawę 14 pociągów do obsługi regionalnych przewozów pasażerskich Mazowsza i Śląska. Samorząd Województwa Mazowieckiego zamówił 10 czteroczłonowych niskopodłogowych pojazdów typu Flirt. Pociągi zostaną przekazane spółce Koleje Mazowieckie i wprowadzone do eksploatacji na najbardziej uczęszczanych trasach Mazowsza. Pierwsze pojazdy powinny trafić do odbiorców już pod koniec 2007 roku, kolejne będą dostarczane, co miesiąc do końca 2008 r. W nowej fabryce miesięcznie montowany będzie jeden pociąg.
Cieszymy się z możliwości rozszerzenia zakresu naszej działalności w Polsce – kraju, który może poszczycić się bogatą tradycją kolejową, dynamicznym rynkiem i wysoko wykwalifikowaną kadrą pracowniczą. Uruchomienie zakładu montażowego w Siedlcach z pewnością przyczyni się do większej dostępności produkowanych przez nas pojazdów FLIRT na rynku polskim. –powiedział Peter Spuhler, większościowy udziałowiec i CEO Grupy Stadler Rail. Przedstawiciel zarządu firmy poinformował ponadto, że dalsza rozbudowa zakładu montażu pojazdów oraz zatrudnienie kolejnych pracowników uzależnione są od sukcesów firmy Stadler w Polsce i krajach sąsiednich.
Firma Stadler rozpoczęła swoja działalność w roku 1942. Założona została przez Ernesta Stadlera. Od tego momentu rozwijała się bardzo dynamicznie. Obecnie fabryki Stadlera, który po śmierci pierwszego założyciela został przejęty przez Petera Spuhlera, zlokalizowane są w kilku krajach Europy, m.in. w Szwajcarii, Niemczech na Węgrzech czy wreszcie w Polsce. W zakładach tych produkowane są lekkie pojazdy szynowe dla pasażerskiego transportu regionalnego i aglomeracyjnego, tramwaje czy wreszcie kolejki zębate.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024