Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Friedrichshafen, liczący się producent dużych silników Diesla i układów napędowych, w 2010 roku podjął się współpracy z Siemensem, celem opracowania pojazdu szynowego z napędem efektywnym energetycznie i jednocześnie przyjaznym ekologicznie. Efektem jest Siemens Desiro Classic Hybrid –w oznaczeniu Kolei Niemieckich VT 642 Hybrid.
W założeniach projektu przyjęto, iż zużycie paliwa będzie zmniejszone o 25%. Na etapie koncepcji założono wyposażenie pojazdu w baterie litowo jonowe. Szczególną możliwością pojazdu jest przejazd bez emitowania zanieczyszczeń przez czułe ekologicznie strefy –czyli miejsca takie jak tunele bądź strefy ruchu pieszego. Predysponuje to pojazd do wykorzystania w ramach projektów takich jak kolej Stuttgart 21 lub w tunelu w Lipsku, gdzie pojazdy z napędem Diesla nie będą dopuszczone do ruchu.
Projekt budowy hybrydowego pojazdu zyskał wsparcie finansowe zewnętrznej instytucji –niemieckiego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Urbanizacji w ramach szerokiego projektu „Elektryczna mobilność”, koordynowanego przez NOW (niemieckie Narodowe Stowarzyszenie Wodoru i Ogniw Paliwowych). Kwota wsparcia wyniosła 1,9 mln euro.
Aby uzyskać hybrydowe Desiro, poddano przebudowie w warsztatach DB w Kassel seryjny egzemplarz VT 642 z 2001 roku. Pojazd wyposażono w dwa hybrydowe zespoły MTU Powerpack 6H1800R75, które zastąpiły typowe moduły dieslowskie z przekładnią mechaniczną. W każdym z hybrydowych zespołów znajduje się silnik MTU o mocy 315 kW przy 1800 obr/min oraz silnik elektryczny o mocy 200 kW przy 1600 obr/min, generujący maksymalnie moc 400 kW przez 60 sekund. Rolę magazynu energii pełnią baterie litowo-żelazowo-fosforanowe LiFePO4 gromadzące 4,7 kWh energii elektrycznej przy masie 220 kg. Baterie mają moc 120 kW i pracują przy napięciach znamionowych 420, 653 i 710 V. Moduł napędowy umieszczono w rejonie wysokiej podłogi, w sąsiedztwie pierwszego i ostatniego wózka. Na dachu znalazły się: baterie, klimatyzator, przetwornica oraz inne wyposażenie.
Pojazd wyposażono w zespół klimatyzacyjny Konvekta HVAC6403-B pracujący na dwutlenku węgla. Moc chłodząca klimatyzatora wynosi 20 kW, a moc ogrzewania –32 kW.
Baterie ładowane są podczas jazdy z wybiegu i pracy silników spalinowych na biegu jałowym, a także w trakcie hamowania i zjazdu z wzniesień.
Zespół spalinowy VT 642 Hybrid przeznaczono do eksploatacji w Bawarii na niezelektryfikowanej linii Aschaffenburg –Miltenberg.
Dla przypomnienia, VT 642 to dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny, osadzony na trzech wózkach, w tym jednym wspólnym –pomiędzy członami. Pojazd o aluminiowym nadwoziu jest w 60% niskopodłogowy. W wersji bazowej VT 642 ma 41,7 m długości, około 120 miejsc siedzących i osiąga prędkość maksymalną 120 km/h. W wersji spalinowej napęd jest przenoszony z rzędowego, 6-cylindrowego silnika MTU poprzez automatyczną, 5-biegową, hydromechaniczną skrzynię biegów i wał napędowy do dwuosiowego wózka Siemens SF 4000 TDG.