Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Opolskie: Radni oburzeni koniecznością przesiadek.

inforail
04.11.2012 13:51

Oburzenie wśród radnych sejmiku województwa opolskiego – pisze gazeta.pl. Od 9 grudnia, czyli po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy PKP, pasażerów korzystających z dotychczasowych połączeń Przewozów Regionalnych jadących do woj. śląskiego i z powrotem czekają przesiadki. – To początek końca naszego województwa – grzmiała sejmikowa opozycja. Tak wynika z przyjętej we wtorek na sesji sejmiku woj. opolskiego uchwały dotyczącej powierzenia woj. śląskiemu i spółce Koleje Śląskie organizacji przewozów pasażerskich na tzw. stycznych liniach komunikacyjnych. Dotyczy to tras Kędzierzyn-Koźle – Gliwice, Kędzierzyn-Koźle – Racibórz i Strzelce Opolskie – Gliwice. Dla pasażerów korzystających z tych połączeń oznacza to przejazd z przesiadkami. Jak wyliczył Grzegorz Szymański, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego, może to dotknąć pasażerów korzystających z ponad 70 połączeń.
Szymański wyjaśniał, że uchwałę trzeba było przyjąć, bo woj. śląskie obsługę połączeń w regionie powierzyło swojej spółce – Kolejom Śląskim. Dodał, że wcześniej sejmik woj. śląskiego podjął podobną uchwałę dotyczącą styku tras Kluczbork – Lubliniec. – Tam, w ramach rekompensaty za połączenia do stacji Strzelce Opolskie i Kędzierzyn-Koźle, województwo opolskie zapewni połączenia od Kluczborka do Lublińca, by zapewnić ciągłość tras z północnej części Opolszczyzny w kierunku aglomeracji śląskiej – przekonywał Szymański. Szczegóły.