Poznań: Oto nowa Kaponiera!
Przedłużenie PST do Dworca to tylko początek zmian w centrum Poznania. Miasto chce, by przy budowie trasy zabudować jednocześnie część terenu między mostami Teatralnym a Uniwersyteckim. Jaki budynek tam powstanie – zdecyduje przetarg lub konkurs. Miasto dostanie m.in. 12,75 mln euro (ok. 50 mln zł) na przedłużenie trasy PST do Dworca Zachodniego. Tramwaj jechałby równolegle do ul. Roosevelta – dołem w tzw. dziurze toruńskiej, gdzie obecnie znajdują się tory odstawcze kolei. Po dojechaniu na peron siódmy dworca tramwaj mógłby skręcić do ul. Głogowskiej, a stamtąd ruszyć w kierunku Górczyna bądź z powrotem do mostu Dworcowego. Najnowsze plany zakładają, że za peronem siódmym powstanie także pętla. Zalety nowej trasy to przede wszystkim odciążenie zakorkowanych węzłów tramwajowych – Kaponiery i mostu Teatralnego oraz szybkie i wygodne połączenie z Piątkowa do dworca PKP.Wiceprezydent chciałby też, żeby powstało nowe przejście z 'dziury toruńskiej’ pod Kaponierę. Władze Poznania chcą też nie tylko zabudować teren pomiędzy mostami Teatralnym a Uniwersyteckim, ale również między 'Teatralką’ a obecnym wjazdem na trasę 'Pestki’. Nowe tory tramwajowe biegłyby wówczas w większości 'pod dachem’.Przedłużanie trasy PST, mimo zagwarantowanych już pieniędzy na inwestycję, rozpocznie się po 2010 r., bo miasto nie ma jeszcze gotowej dokumentacji. Ale równolegle do prac projektowych miejskie Biuro Promocji Inwestycji będzie szukało inwestorów gotowych wybudować obiekty nad torami. Jeśli chętnych będzie więcej, miasto ogłosi przetarg.