Łódzka Kolej Aglomeracyjna wybiera Stadlera

inforail
16.10.2012 12:23
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna”Sp. z o.o. dokonała dziś wyboru Wykonawcy, któremu powierzy dostawę oraz utrzymanie 20 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych  w ramach projektu „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy Stadler Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Siedlcach przy ul. Targowej 50. Wykonawca, którego oferta została wybrana zaproponował dostawę taboru kolejowego za cenę 311.071.420,00 zł oraz jego utrzymanie za cenę 104.165.952,38 zł.Umowa z wybranym wykonawca zostanie zawarta po upływie okresu odwoławczego oraz po zakończeniu kontroli uprzedniej postępowania, która –zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych – zostanie przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zakupiony w ramach Projektu tabor będzie spełniał nowoczesne standardy związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska. Priorytetem jest zapewnienie komfortu pasażerom poprzez przestrzenne, klimatyzowane wnętrza pojazdów, ergonomiczne fotele oraz dostosowanie pociągów do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a także możliwość przewozu większego bagażu czy rowerów. – Kamery monitorujące wnętrze i otoczenie pojazdów oraz wyświetlacze LCD wraz z systemem umożliwiającym nadawanie komunikatów z kabiny maszynisty, a także wyposażenie taboru w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pojazdem (ECTS) zapewnią bezpieczeństwo podróżnym –mówi Witold Stępień, marszałek województwa. Pojazdy będą dostarczane w 3 partiach do końca lutego 2015 r. (pierwsza partia –6 szt. –w pierwszej połowie 2014 roku).
Flirt w barwach Kolei Mazowieckich
Podstawowe parametry pojazdów: 
1)       Długość pojazdu: do 52 m,
2)       Pojemność pojazdu: min 200 osób (do 4 osób/m2)
3)       Min prędkość 160 km/h
4)       Min liczba miejsc siedzących: 120 miejsc (w tym 80 siedzących stałych)
5)       Przewidywany roczny przebieg: 150 000 km
6)       Żywotność: min 4 000 000 km i 30 lat

Więcej informacji o budowie ŁKA.