Gdańska Centrala Ruchu działa całodobowo
infotrans
09.10.2012 08:50
Gdańska Centrala Ruchu działa całodobowo
Tramwaj lub autobus nie dotarł na czas? W pojeździe jest brudno lub niepokoją Cię inne sprawy związane z komunikacją miejską w Gdańsku? Teraz możesz zgłaszać wszystkie te sygnały całodobowo pod numerem telefonu Centrali Ruchu Zarządu Transportu Miejskiego 58 309 13 22. Warto wpisać numer do pamięci telefonu komórkowego i korzystać podczas przejazdów. Dla bezpieczeństwa i podnoszenia jakości nadzoru rozmowy są nagrywane. Jednocześnie pojazdy Centrali Ruchu ZTM otrzymały od Ministra Spraw Wewnętrznych zgodę na uprzywilejowanie w ruchu drogowym. Niebieskie sygnały świetlne i sygnał dźwiękowy będą używane bezpośrednio w związku z ratowaniem życia i zdrowia ludzkiego. Warto dodać, że wszyscy dyżurujący w pojazdach pracownicy Centrali Ruchu ZTM są przeszkoleni do udzielania pomocy przedmedycznej.
Obecnie pracuje w niej 11 osób, które przechodzą niezbędne ćwiczenia i testy. Docelowo nad gdańską komunikacją czuwać będzie 16 osób. Dzięki temu można będzie sprawniej reagować na zdarzenia w ruchu pojazdów wszystkich przewoźników operujących w Gdańsku ZKM, PKS i Warbus. Dodatkowo pracownicy dysponują dwoma mobilnymi punktami nadzoru ruchu, czyli samochodami osobowymi Kia. Bieżące informacje o sytuacji komunikacyjnej można uzyskać na stronie www.ztm.gda.pl. Uwagi można kierować również drogą elektroniczną [email protected]