Wyniki Grupy PKP za 2006 rok
inforail
11.03.2007 15:28
Wyniki Grupy PKP za 2006 rok
Grupa PKP S.A. podsumowała 2006 rok. Jak wynika z danych opublikowanych przez Spółkę ubiegłoroczne przychody wyniosły 11 miliardów 400 mln złotych i były większe o 400 mln złotych niż w 2005 roku. Oznacza to, że PKP radzą sobie coraz lepiej. Z punktu widzenia Spółki jest to niezwykle ważne szczególnie w obliczu nieuniknionego otwarcia polskiego rynku kolejowego.
Zeszły rok Grupa PKP zakończyła stratą na poziomie 100 milionów złotych –sześciokrotnie niższą niż w 2005 roku i najniższą w historii. W 2007 roku Grupa PKP chce po raz pierwszy zbilansować przychody z kosztami. – To będzie miało bardzo duży wpływ na inwestycje. Zwiększy też wiarygodność Grupy PKP na rynku –powiedział Gazecie Wyborczej rzecznik prasowy PKP S.A. Michał Wrzosek .
Osiągnięty w 2006 roku wynik finansowy to zasługa większych przychodów i mniejszych w stosunku do 2005 roku kosztów (o około 300 mln złotych). W 2006 roku Grupa PKP zmniejszyła zatrudnienie o tysiąc etatów i zwiększyła wydatki inwestycyjne o 200 mln złotych. Grupa wydała na ten cel 1 mld 925 milionów złotych. Fundusze na inwestycje pochodziły ze środków własnych (31%), budżetowych Państwa (36%) oraz Unii Europejskiej (27%). Ponad 58% funduszy zainwestowano w modernizację dróg kolejowych, około 18% wykorzystano na modernizację i zakup nowego taboru kolejowego.
Swoje wyniki w 2006 roku poprawiły wszystkie spółki Grupy PKP. W największym stopniu spółka PKP Przewozy Regionalne –o 420 milionów złotych. – Duża w tym zasługa lepszych umów podpisywanych z samorządami na dofinansowanie przewozów –mówił Gazecie Wyborczej Michał Wrzosek.
Na dziesięć spółek Grupy PKP zależnych od PKP S.A. siedem firm przyniosło w 2006 roku zyski: PKP Intercity –30 mln zł zysku
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – 1,9 mln zł
PKP WKD –0,2 mln zł PKP CARGO –53 mln zł
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa –65 mln zł
PKP Energetyka –25 mln zł
PKP Informatyka –1,9 mln zł
Trzy spółki miały w 2006 roku wynik finansowy na poziomie straty
PKP Przewozy Regionalne –227 mln zł straty
Telekomunikacja Kolejowa –16 mln zł
PKP Polskie Linie Kolejowe – 74 mln zł
W 2006 roku Grupa PKP po raz pierwszy od siedemnastu lat zwiększyła ilość przewożonych pasażerów. Z usług PKP skorzystało w zeszłym roku 219 milionów klientów. Także przewoźnicy towarowi (PKP Cargo i PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa) przewieźli w 2006 roku 156,5 mln ton towarów –o 6 milionów 600 tysięcy ton więcej niż rok wcześniej.
Podstawowe informacje o wynikach Grupy PKP w 2006 roku:
Wynik finansowy:
Strata 100 mln
Przychody: 11 mld 400 mln
Inwestycje w 2006 roku: 1 mld 925 milionów
Liczba zatrudnionych: 125 tysięcy osób
Ilość uruchamianych w ciągu doby pociągów pasażerskich: 3400 pociągów
Ilość uruchamianych w ciągu doby pociągów towarowych: 1100 pociągów
Ilość przewożonych pasażerów: 219 mln
Ilość przewożonych towarów: 156 mln ton
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Ostatni sprawdzian przed EURO
09.05.2012
Gdańsk: PKP SKM pojedzie na stadion
08.05.2012
PKP PLK straci unijne miliardy?
08.05.2012
Spotkania brokerskie RailBE2012
07.05.2012
Eksport 2011
06.05.2012
Zachodniopomorskie szuka przewoźnika
05.05.2012
Otwierają stację Stadion
04.05.2012
Płock: Jak rewitalizować tabor?
02.05.2012
Czechy: 7 lat Pendolino
01.05.2012
Niemcobusy odjeżdżają do muzeum
30.04.2012
Warszawa: Naprawa ET22-808
30.04.2012
Koleje Śląskie na długi weekend
26.04.2012
Gdańsk: Bursztynowy Husarz
25.04.2012
Roztocze: Majówka z szynobusem
25.04.2012
Więcej z Działu Producenci
Bombardier liczy na zamówienia z Włoch
24.04.2012
1500 lokomotyw do wymiany
17.04.2012
Śląski Flirt naprawiony
28.03.2012
Vectron z Małopolską i Brzechwą?
14.03.2012
Track Tec pionierem na rynku rumuńskim
07.03.2012
Certyfikat IRIS dla Astromal
03.02.2012
Newag: Rozmowy zarządu ze związkowcami
02.02.2012
Track Tec: Audyt zakończony sukcesem
19.01.2012
Nowy Sącz: Dwugodzinny strajk w Newagu
11.01.2012
PESA podbiła Niemcy
21.12.2011
Zakończony audyt w Track Tec
14.12.2011
Track Tec: Rośnie produkcja podkładów
15.11.2011
Oleśnica: Aukcja ZNTK nie odbędzie się
09.11.2011
Trako 2011: PESA dla RŻD
12.10.2011
Elbląg: Ostatnie prace na dworcu
11.10.2011
Trako 2011: Tabor na targach
11.10.2011
Trako 2011: PESA podpisze umowę z RŻD
11.10.2011
Track Tec wchodzi na chiński rynek
09.10.2011
Więcej z Działu Infrastruktura
Żurawica: Tory do remontu
06.05.2012
PKP PLK: Teletechnika na linii 131
01.05.2012
Wyzwania polskiej kolei (1)
01.05.2012
Bochnia: Dworzec po rewitalizacji
27.04.2012
Olsztyn: Pług do naprawy
24.04.2012
PKP PLK: Modernziacja linii nr 25
24.04.2012
Gdynia: Remont torów według planów
22.04.2012
Europa coraz bliżej ERTMS
19.04.2012
Lubuskie: Newag dostarczy szynobus
17.04.2012