Lokomotywy EP09 do naprawy
inforail
04.10.2012 12:32
Lokomotywy EP09 do naprawy
Do końca 2012 roku PKP Intercity wykona naprawy rewizyjne kolejnych 29 lokomotyw EP09. Do końca września remonty przeszło już 15 maszyn. Wykonano 14 napraw rewizyjnych i 1 naprawę główną. Fundusze przeznaczone na remonty, zarówno naprawy rewizyjne jak i główne, lokomotyw w 2012 roku wynoszą 20,5 mln zł. Rewizje lokomotyw z serii EP09 wykonywane są co 370 000 kilometrów. PKP Intercity eksploatuje obecnie 46 takich elektrowozów. Każdy z nich ma masę około 80 (83,6) ton i moc 4000 koni mechanicznych (2920 kW). Wraz z wagonami o masie max. 500 ton, lokomotywy kursują z prędkością do 160 km/h i obsługują między innymi połączenia z Warszawy do Katowic, Poznania, Krakowa i Wrocławia. Lokomotywy wykorzystywane przez PKP Intercity wyprodukowane zostały w latach 1986 –1997. Rocznie każda z nich pokonuje ok. 240 000 kilometrów.
PKP Intercity zwiększyło znacznie fundusze na remonty swojego parku wagonów i lokomotyw. Inwestycje na ten cel wzrosły ze 117 mln złotych rocznie w 2010 roku do 168 mln złotych w 2011 roku. Liczbę planowanych napraw lokomotyw (wszystkich poziomów) zwiększono z 59 w 2011 roku do 152 w 2012 roku. Liczbę napraw zestawów kołowych zwiększono w tym samym czasie z 550 do 800 –mówi Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
Zakres modernizacji w ramach napraw rewizyjnych 4 poziomu, oprócz gruntownego przeglądu wszystkich elementów eksploatacyjnych, obejmuje między innymi:
– zabudowę nowych ergonomicznych pulpitów maszynisty,
– modernizację układu klimatyzacyjnego kabiny maszynisty,
– instalację urządzeń GPS/GSM,
– modernizację systemu łączności,
– wymianę przetwornicy,
– instalacje dodatkowe sprężarki zasilanej z przetwornicy,
– zabudowę dodatkowego układu osuszania powietrza,
– przygotowanie instalacji pod zabudowę urządzeń systemu sygnalizacji kabinowej LS90 i ETCS – europejskiego systemu sterowania ruchem kolejowym,
– instalację nowych reflektorów.
Do prędkości 160 km/h – oprócz lokomotyw EP09 – przystosowane są lokomotywy EU44 Husarz. Dodatkowo PKP Intercity modernizuje do prędkości 160 km/h lokomotywy starszej generacji – EP07. W 2013 roku przewoźnik planuje remonty kolejnych 18 lokomotyw EP09.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024