Echa InnoTrans 2012: Vossloh Tramlink – modułowy tramwaj
infotram
02.10.2012 19:41
Echa InnoTrans 2012: Vossloh Tramlink – modułowy tramwaj
Vossloh na InnoTrans 2012 zaprezentował swój nowy, niskopodłogowy, modułowej budowy tramwaj Tramlink.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Testy pierwszego egzemplarza Tramlinka rozpoczęły się w listopadzie 2011 r. Prototyp wykonano w zakładach Albuixech w hiszpańskiej Walencji. Koszt opracowania tramwaju wyniósł 20 mln €.
W wersji prezentowanej na targach, tramwaj ma masę 40,8 t przy długości 32 m. Pojazd ma 4 pary podwójnych drzwi oraz 2 drzwi pojedyncze. Napęd zapewniają 4 chłodzone wodą trójfazowe silniki asynchroniczne o mocy 105 kW każdy, pozwalające osiągnąć prędkość 70 km/h. Silniki są zasilane przez 2 zamontowane na dachu falowniki wykonane w technologii IGBT. Zastosowano system hamowania z odzyskiem i magazynowaniem energii. Wszystkie osie napędzane wyposażone są w system piasecznic, a każdy wózek posiada hamulec elektromagnetyczny. Dla poprawy parametrów ruchowych pojazdu zastosowano elektroniczne systemy przeciwpoślizgowe. Nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej, a konstrukcja ścian przednich spełnia normę bezpieczeństwa EN 15227.
We wnętrzu funkcjonuje dwustrefowa klimatyzacja. Największe pochylenie podłogi to 5 stopni. Wózki zaprojektowano tak, aby możliwe było zabudowanie na nich siedzeń w układzie 2+2.
Tramwaj dostępny jest w wielu wersjach długościowych: 3-, 5-, 7- i 9-członowej, w szerokościach od 2,3 do 2,65 m. Dostępne odmiany są następujące:
- V2 –2 wózki, 3 człony, długość 21-27 m,
- V3 –3 wózki, 5 członów, długość 28-35 m,
- V4 –4 wózki, 7 członów, długość 37-44 m,
- V5 –5 wózki, 9 członów, długość 46-57 m.
Pierwszym odbiorcą Tramlinka będzie hiszpańska firma FEVE, które wykorzysta 4 pojazdy tego typu do obsługi nowego systemu tramwajowego w Leon. Kolejni klienci są następujący:
- Rostock –13 sztuk,
- Chemintz –8 sztuk (plus opcja –4 sztuki), wersja spalinowo-elektryczna.
Tab. 1. Parametry techniczne 5-członowego tramwaju Vossloh Tramlink.
Parametr
|
Wartość
|
Napięcie zasilania
|
750 V DC (+20% – 30%)
|
Minimalny promień łuku
|
18 m (17 m na zajezdni)
|
Szerokość przejścia między członami
|
ponad 1230 mm
|
Prędkość maksymalna
|
70 km/h
|
Maksymalne przyspieszenie rozruchu
|
1,2 m/s2
|
Robocze opóźnienie hamowania
|
1,2 m/s2
|
Awaryjne opóźnienie hamowania
|
2,0 m/s2
|
Maksymalne nachylenie wzniesienia
|
8%
|
Moc napędu
|
4 x 105 kW
|
Szerokość toru
|
1000 mm / 1435 mm
|
Rozstaw osi w wózku
|
1760 mm
|
Średnica kół (nowe/zużyte)
|
600 mm / 520 mm
|
Zawieszenie
|
Sprężyny stalowo-gumowe
|
Osie
|
Konwencjonalne zestawy kołowe
|
Szerokość nadwozia
|
2000 mm / 2400 mm / 2650 mm
|
Wysokość podłogi
|
360 mm / 450 mm
|
Wysokość podłogi w wejściu
|
315 mm
|
Liczba siedzeń
|
56 + 4 rozkładane
|
Liczba miejsc stojących (4 os/m2)
|
182
|
Przedziały wielofunkcyjne
|
2
|
Masa własna
|
41 500 kg +/- 3% w bazowej wersji
|
Ładowność
|
55 000 kg
|
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}table.MsoTableGrid{„Tabela – Siatka”border:solid windowtext 1.0pt;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022