Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie mają rok

inforail
01.10.2012 11:52

1 października 2011 roku na śląskich torach zadebiutował nowy pasażerski przewoźnik regionalny –Koleje Śląskie. To było 366 dni niełatwej próby. Przez ten czas sprzedaliśmy ponad 1,5 mln biletów, przewieźliśmy ok. 10 mln pasażerów i przejechaliśmy łącznie ponad 2,6 mln kilometrów – poinformował Radosław Miszak z Kolei Śląskich.
Z okazji pierwszej rocznicy działalności przewozowej załoga pociągów Kolei Śląskich rozda pasażerom drobne gadżety. Pierwszy jubileusz jest też znakomitą okazją do odświeżenia wirtualnego wizerunku Spółki. Koleje Śląskie zapraszają do skorzystania z nowej strony WWW. Dla wygody pasażerów uruchomiona została także wyszukiwarka połączeń wraz z możliwością zakupu biletu przez Internet.
Nową stronę Kolei Śląskich cechuje schludny i przejrzysty wygląd. Serwis sprawia wrażenie „lżejszego”i bardziej przystępnego. Informacje zostały pogrupowane w intuicyjne menu. Oprócz pozycji znanych z poprzedniej wersji strony, można znaleźć tu ważne innowacje.
Pierwszą z nich jest odnośnik do wirtualnej podróży w malownicze tereny Beskidu Śląskiego –z Gliwic do Wisły Glębce. Aplikacja sterująca wirtualną podróżą łączy nagrania obrazu z 4 kamer zamontowanych z przodu, z tyłu oraz na bokach pociągu, a kontroler poniżej ekranu pozwala na płynne przełączanie pomiędzy kamerami.
Najważniejszą nowością na internetowej stronie Kolei Śląskich jest niewątpliwie wzbogacenie jej o odnośniki do wyszukiwarki połączeń i platformy zakupu biletów: e-KŚ. Serwis został przygotowany przez spółkę PKP Informatyka, a za płatności elektroniczne odpowiada system Przelewy24.
Wyszukiwarka pozwala sprawdzić m.in. aktualne godziny odjazdów i przyjazdów pociągów. Z kolei system zakupu biletów został zaprojektowany w taki sposób, by dawać użytkownikowi maksimum wygody. Osoby, które nie chcą się logować, mogą w kilku prostych krokach wybrać interesujące je połączenie i zakupić na nie bilet. Stali klienci, często korzystający z oferty Kolei Śląskich, mają możliwość stworzenia własnego konta, gdzie po załogowaniu uzyskają dostęp m.in. do informacji o zakupionych biletach, a istotne dane (np. informacja o właścicielu biletu) są zapisywane w systemie po to, by proces zakupu biletu przebiegał jeszcze sprawniej i szybciej.
Kolejny ważny (i wielki) krok już za 2 miesiące –całkowite przejęcie obsługi lokalnych połączeń kolejowych w województwie śląskim.