Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hybrydowy tramwaj Hyundai Rotem

infotram
27.09.2012 21:57
Hyundai Rotem opracowuje obecnie tramwaj hybrydowy, posiadający możliwość poruszania się bez wykorzystania napowietrznej sieci trakcyjnej na dystansie 15-25 km.
Pojazd zasilany jest napięciem 750 V poprzez 2 falowniki. Napęd stanowi 8 indukcyjnych silników trakcyjnych o mocy 48 kW każdy. Pracę tramwaju nadzoruje elektroniczny system kontrolny i diagnostyczny. W tramwaju zabudowano dwa zestawy baterii gromadzące energię 36 kWh, przy czym zastosowane baterie litowo-polimerowe mają pojemność 162 kWh. Gęstość energii ma wynieść 50 Wh/kg. Baterie mają zapewnić zasięg 15-25 km na jednokrotnym ładowaniu. Funkcję uzupełniającą pełnią superkondensatory, których zadaniem będzie gromadzenie energii hamowania i stabilizacja napięcia zasilającego.
Tramwaj jest dwukierunkowy i będzie dostępny w wersji 3-, 5- lub 7-członowej. Pierwszy prototyp jest trójczłonowy Szerokość nadwozia wynosi 2,4 m, długość –20,0, 31,8 lub 43,6 m, wysokość podłogi –350 mm, a wysokość pudła –3,4 m. Minimalny promień łuku to 20 metrów.
Realizacja projektu rozpoczęła się w grudniu 2009 r. W styczniu 2012 r. wykonano pierwszy prototyp, a na kwiecień 2013 r. zaplanowano jazdy testowe. Tramwaj testowany będzie na próbnym, 961-metrowym odcinku w Osong w Korei Południowej.
Stoisko Hyundai Rotem na InnoTrans Stoisko Hyundai Rotem na InnoTrans