TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Gotthardbahn: Nowy wagon serii Amag wprowadzony z okazji 125 lat kolei.
Gotthardbahn: Nowy wagon serii Amag wprowadzony z okazji 125 lat kolei.
inforail
08.03.2007 15:52
Gotthardbahn: Nowy wagon serii Amag wprowadzony z okazji 125 lat kolei.
W 2007 roku linia kolejowa przez przełęcz Gotthard obchodzi swoje 125-lecie oddania do ruchu. Z tej okazdi SBB wprowadziło na tą linię specjalny wagon nazywany PanGottardo. Wejdzie on do planowego ruchu 24 marca 2007roku. Jednak już obecnie między 8, a 18 marca podróż wagonem mogą odbyć osoby odwiedzające międzynarodowy salon motoryzacyjny w Genewie. Wagon posiada oznaczenie Amag i został bardzo ciekawie wyposażony. Otóż posiada on 26 siedzeń, w układzie 2+1, z czego wszystkie fotele posiadają możliwość obrotu wokół własnej osi. Rozwiązanie to ma umożliwić podziwianie pięknych krajobrazów na trasie Gotthardbahn. Chociaż za pewną niedopatrzenie należy uznać zastosowanie pudła klasycznego wagonu bezprzedziałowego za bazę. Problem polega więc na zbyt szerokich słupkach okiennych oraz zbyt niskiej krawędzi górnej okiem uniemożliwiając podziwianie zboczy. Znacznie bardziej trafionym byłoby wykorzystać do tego celu pubło wagonu panoramicznego. Wagon powstał głównie z myślą o obchodach jubileuszowych. Co ciekawe ustawienie siedzeń jest sterowane automatycznie, za pomocą wcześniej napisanego programu. Wagon ten ma być więc częścią multimedialnego przeżycia związanego z przejazdem przez Gotthardbahn. Oczywiście uzupełnieniem całego programu będą nadawane komunikaty dźwiękowe. Wagon jubileuszowy będzie kursował codziennie na trasie przez przełęcz Gotthard od 24 marca do 28 października 2007 roku. Aby skorzystać z nowej usługi należy zakupić bilet pierwszej klasy oraz wykupić dodatkową rezerwację kosztującą 25 franków szwajcarskich.
Zdjęcia wnętrza wagonu można obejrzeć pod adresem: https://srv6.picturepark.com/frm_pp.cfm?K=59&Action=browseMailings&IDMailing=193&PW=JOEYV976&IDME=275
Źródło: Komunikat prasowy SBB.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024