Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
InnoTrans 2012: Stadler zaprezentuje pięć pojazdów
inforail
11.09.2012 14:03
InnoTrans 2012: Stadler zaprezentuje pięć pojazdów
Targi InnoTrans coraz bliżej. Na łamach naszego portalu staramy się co jakiś czas przybliżyć to, co zostanie pokazane w Berlinie. Dziś pora na Grupę Stadler Rail, która zaprezentuje pięć pojazdów. O tramwaju DT8.12 dla Stuttgarter Straßenbahnen AG pisaliśmy już na łamach InfoTram.
Pod hasłem „Ekologia na pokładzie”(„eco on board”) w hali targowej nr 2.2 firma zaprezentuje swoje pojazdy oraz obszary działalności. Szczególny nacisk zostanie położony na przedstawienie nie tylko innowacyjnych rozwiązań technologicznych, ale przede wszystkim na aspekt ich przyjazności dla środowiska, włączając w to produkcję i utrzymanie oraz zużycie energii.
Na torach wystawowych będzie można zobaczyć trzy zespoły trakcyjne, jeden tramwaj oraz lokomotywę hybrydową. Prezentując te nowoczesne pojazdy, firma Stadler przedstawi szerokie spektrum rozwiązań dla ruchu regionalnego, dalekobieżnego oraz transportu towarów, a także zaprezentuje swoje osiągnięcia w zakresie innowacyjnej i elastycznej produkcji pojazdów szynowych.
Piętrowy elektryczny zespół trakcyjny KISS dla niemieckiego przewoźnika ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH) do obsługi sieci miejskiej Berlin-Brandenburgia zostanie pokazany na torze G8, miejsce 2. Na zlecenie BeNEX oraz Netinera Stadler produkuje 16 piętrowych pojazdów typu KISS. Ten piętrowy zespół trakcyjny o modułowej konstrukcji, który może osiągać prędkość maksymalną 160 km/h, został zaprojektowany specjalnie dla potrzeb ruchu regionalnego. Czteroczłonowe pociągi KISS dysponują 428 miejscami siedzącymi, są wyposażone w system klimatyzacji i monitoringu oraz oświetlenie LED. Z myślą o osobach niepełnosprawnych w pojazdach stworzono przestronne strefy przy wejściach. Wysokość wejścia pojazdu jest dopasowana do peronów o wysokości 550 milimetrów, a każde wejście jest wyposażone w wysuwany stopień na poziomie podłogi. Pociągi posiadają także nowoczesną toaletę oraz przestronne miejsce na rowery i większy bagaż. Systemy napędowe w pociągach KISS zostały ulokowane ponad wózkami. Składy, które charakteryzują się niskim zużyciem energii elektrycznej, nie tylko spełniają wymogi normy odporności zderzeniowej EN 15227, ale również wymagania norm TSI PRM (Technical Specification for Interoperability for Persons with Reduced Mobility) oraz TSI Noise (Technical Specification for Interoperability for Noise), a także odporności ogniowej klasy trzeciej zgodnie z DIN 5510-1 oraz klasy drugiej zgodnie z CEN/TS 42545-1. Obecnie pojazdy przechodzą testy, po zakończeniu których zostaną przekazane Ostdeutsche Eisenbahn GmbH ODEG i włączone do nowego rozkładu jazdy.
Elektryczny zespół trakcyjny FLIRT w wersji Intercity dla LEO Express a.s. będzie można zobaczyć na torze 6, miejsce 1. Od grudnia 2012 roku pięć takich niskopodłogowych składów w wersji Intercity będzie obsługiwać dziennie szesnaście połączeń dalekobieżnych pomiędzy Pragą i Ostrawą. LEO Express a.s., prywatny czeski przewoźnik, odebrał już dwa pojazdy. Pozostałe zostaną przekazane do końca 2012 roku. Te elektryczne zespoły trakcyjne mają długość 90 metrów. W porównaniu do standardowych pociągów, ich ciężar został zredukowany do połowy dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów, co pozwala na mniejsze zużycie energii elektrycznej, dzięki czemu możliwa jest znacząca redukcja kosztów eksploatacji. W wyniku połączenia wysokiej prędkości, krótkiego czasu podróży oraz jakości obsługi, pojazd FLIRT dla LEO Express jest najnowocześniejszym składem w Czechach, który zapewnia nowy poziom komfortu dla pasażerów. Mogą oni wybierać pomiędzy klasą premium, biznes oraz ekonomiczną. Przestronne półki pozwalają na przewożenie większego bagażu. Pociągi posiadają także specjalne przedziały i toaletę dla osób niepełnosprawnych oraz są przystosowane do serwowania posiłków.
Kolejnym pojazdem pokazywanym przez Stadlera będzie piętrowy elektryczny zespół trakcyjny KISS BLS do obsługi linii podmiejskich w regionie Berna (Szwajcaria). Zaprezentowany on zostanie na torze 6, miejsce 3. Wraz ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2012 roku, BLS, drugi pod względem wielkości przewoźnik kolejowy w Szwajcarii, rozpocznie eksploatację 28 piętrowych zespołów trakcyjnych KISS na liniach podmiejskich w regionie Berna. Pojazdy posiadają 335 miejsc siedzących i mogą pomieścić 566 stojących pasażerów. Dzięki włączeniu do eksploatacji pojazdów KISS o 30% zwiększy się liczba miejsc siedzących na liniach obsługiwanych przez te pociągi. W strefach wielofunkcyjnych pojazdów KISS znajdują się także miejsca dla wózków dziecięcych oraz rowerów. Wejścia umieszczone na wysokości peronów i wysuwane stopnie ułatwiają wsiadanie. Pociągi posiadają także system klimatyzacji oraz ogrzewania w podłogach i ścianach, nowoczesny system dźwiękowej i wizualnej informacji pasażerskiej, monitoring, kosze na śmieci umieszczone przy siedzeniach, system zamkniętych toalet dostępnych dla osób niepełnosprawnych oraz miejsca dla wózków inwalidzkich w obu klasach.
I wreszcie na torze 6, miejsce 2 zostanie pokazana hybrydowa lokomotywa dla Szwajcarskich Kolei Federalnych Cargo (Swiss Federal Railways Cargo, SBB Cargo). Wiosną 2012 roku Stadler rozpoczął dostawę 30 lokomotyw hybrydowych BUTLER Eem 923 zamówionych przez przewoźnika. Tym samym Stadler wnosi swój wkład w rozwój nowoczesnego i przyjaznego dla środowiska transportu towarów koleją. Ten hybrydowy pojazd to kompaktowa lokomotywa elektryczna, która dzięki wykorzystaniu pomocniczego silnika spalinowego pozwala na transport towarów również na krótkich odcinkach niezelektryfikowanych. Dzięki wysokiej mocy wynoszącej 1 500 kW, lokomotywa może być wykorzystywana zarówno na liniach głównych, jak również na bocznicach. Maszynista lokomotywy może łatwo przełączać napęd z elektrycznego na spalinowy. Jednocześnie koszty eksploatacji lokomotywy w porównaniu z pojazdami starszej generacji są niższe. Hybrydowa lokomotywa Eem 923 będzie w 90% przypadków wykorzystywana pod trakcją elektryczną. Oznacza to redukcję emisji CO2 o ponad 4 tysiące ton rocznie.
Przypomnijmy, że Stadler posiada w Polsce swój zakład produkcyjny. Montownia w Siedlcach powstała w 2007 roku na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler Bussnang AG otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany w Siedlcach. Oficjalne otwarcie zakładu miało miejsce 5 września 2007 roku. Obecnie w zakładzie produkowane są pojazdy FLIRT oraz GTW dla przewoźników z całej Europy, a w firmie Stadler Polska zatrudnienie znajduje ponad 500 wykwalifikowanych pracowników. Do tej pory w siedleckim zakładzie wyprodukowanych zostało 71 pociągów. Także w Siedlcach powstają przegubowe zespoły trakcyjne GTW dla holenderskich przewoźników Arriva Netherlands i Connexxion SAN oraz dla włoskiego Sistemi Territoriali, a także pociągi FLIRT o podwyższonym standardzie dla czeskiego LEO Express i szerokotorowe pojazdy FLIRT dla estońskiego Elektriraudtee.
W skład Grupy Stadler Rail wchodzą zakłady w Szwajcarii (Altenrhein, Bussnang, Winterthur i Biel), w Niemczech (Berlin-Pankow, Berlin-Hohenschönhausen, Berlin-Reinickendorf i Velten), w Polsce (Siedlce), na Węgrzech (Budapeszt, Pusztaszabolcs i Szolnok), w Czechach (Praga), we Włoszech (Merano), w Austrii (Linz), w Algierii (Algier) oraz Stanach Zjednoczonych. Grupa zatrudnia łącznie około 4 500 pracowników, w tym 2 800 pracuje w Szwajcarii. Najbardziej znanymi pojazdami Grupy Stadler Rail w segmencie pociągów są pojazdy przegubowe GTW (553 sprzedane pociągi), pojazdy typu Regio-Shuttle RS1 (497 sprzedanych pociągów), pojazdy typu FLIRT (750 sprzedanych pociągów) oraz piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne KISS (133 sprzedane pociągi). Natomiast w segmencie tramwajów są to pojazdy typu Variobahn (290 sprzedanych pojazdów) i Tango (101 sprzedanych pojazdów). Firma Stadler produkuje także wagony pasażerskie i lokomotywy manewrowe. Jest również wiodącym na świecie producentem pociągów z napędem na koło zębate.