Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zespół trakcyjny Protos.

inforail
06.03.2007 20:13
Przeżywający swoją premierę na targach InnoTrans zespół trakcyjny Protos wzbudzał duże zainteresowanie. Dzięki uprzejmości producenta mamy możliwość przybliżenia czytelnikom tego ciekawego pojazdu.
 

Producentem zespołu trakcyjnego jest Fahrzeugtechnik Dessau. Ten nieznany na polskim rynku producent zadziwił wszystkich wysoką jakością produktu. To powoduje, że z zainteresowaniem należy spojrzeć na historię firmy. FTD Fahrzeugtechnik Dessau AG założono w 1995 roku, a zakład szybko stał się ważnym dostawcą elementów dla pojazdów kolejowych. Na produkowany asortyment składają się między innymi: wózki jedne, moduły drzwiowe, pudła wagonów, a na gotowych pojazdach skończywszy. To w tym zakładzie powstały pudła do tramwajów z Karlsruhe, czy też wagony prototypowego Lirexa. Bardzo ważnym wydarzeniem było wyprodukowanie ekskluzywnych wagonów, do eksperymentalnego pociągu DB, określanego mianem Metropolitan. Te wydarzenia ugruntowały pozycję zakładu jako innowacyjnego, wyznaczającego się wysoką jakością. 30 maja 2006 roku FTD Fahrzeugtechnik Dessau AG zyskało nowego większościowego udziałowca. Stał się nim PRO-Railinvest GmbH z Magdeburg. W ten sposób zakład stał się częścią koncernu CJSC Transmashholding, z Moskwy.

Prezentacja zespołu PROTOS na targach InnoTrans. Fot. FTD

Niedawno do oferty wprowadzono nowy produkt dla ruchu regionalnego o nazwie Protos. Jest to pojazd modułowy, który może być wykonany zarówno jako spalinowy lub też elektryczny. Wagony są niskopodłogowe, a zespół może być wykonany jako jedno, dwu lub złożony z większej ilości wagonów. Istnieje również możliwość użytkowania pojazdów w trakcji ukrotnionej. Podobnie jak pojazdy konkurencji również Protos będzie miał prędkość maksymalną 160 km/h. W zależności od specyfikacji jednostka będzie posiadała inną moc maksymalną. Konstrukcja pojazdu umożliwia zastosowanie wszystkich kół napędnych. Również wnętrze może być dowolnie ukształtowane w zależności od zamawiającego. Pierwsze zamówienia na zespół Protos zostały już złożone przez holenderską spółkę transportową Connexxion. Zamówienie to opiewa na pięć dwu wagonowych zespołów z elektrycznym napędem. Mają one wejść do obsługi linii Ede –Wageningen – Amersfoort we wrześniu 2007 roku. Prototypowa jednostka była również gwiazdą targów InnoTrans 2006.
 
PROTOS Dane techniczne:

Ilość wagonów w jednostce
1 do „n”
Wysokość podłogi
600 mm lub 810 mm
Napęd
Spalinowy lub elektryczny
System zasilania
Zależny od zamówienia
Prędkość maksymalna
160 km/h
Długość wagonu czołowego
26,4 m
Długość wagonu środkowego
26,1 m