TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|PESA i ZNTK zgarniają większość zamówień na modernizację wagonów
PESA i ZNTK zgarniają większość zamówień na modernizację wagonów
inforail
06.06.2012 11:02
PESA i ZNTK zgarniają większość zamówień na modernizację wagonów
Konsorcjum PESA i ZNTK Mińsk Mazowieckie zgarnęło większą część zamówienia na modernizację wagonów PKP Intercity. Przewoźnik rozstrzygnął przetarg na gruntowną modernizację 68 jednostek o wartości ponad 178 milionów złotych. 38 z nich zmodernizuje konsorcjum firm z Bydgoszczy i Mińska Mazowieckiego, 20 zaś FPS Cegielski. Z wagonów, które zaczną jeździć po torach już pod koniec 2012 roku, każdego dnia skorzysta ponad 3 tysiące pasażerów na trasie: Przemyśl –Kraków –Katowice –Wrocław –Poznań –Szczecin. Modernizacja jest współfinansowana w 50% ze środków Unii Europejskiej –programu POiŚ.
Po modernizacji wagony, 1 i 2 klasy będą przystosowane do prędkości 160 km/h. Zostaną wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wieszaki do przewozu rowerów oraz w klimatyzację. Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne programy modernizacji i zakupu taboru – pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (około 2,5 mld złotych). Wszystkie programy są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
W rozstrzygniętym właśnie przetargu PKP Intercity za najkorzystniejsze oferty uznało:
1) w części nr 1 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
20 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 141A, ofertę złożoną przez H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.opiewającą na kwotę 54 489 000,00 PLN brutto;
20 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 141A, ofertę złożoną przez H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.opiewającą na kwotę 54 489 000,00 PLN brutto;
2) w części nr 2 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
18 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 140A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. u oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. opiewającą na kwotę 46 492 893,00 PLN brutto;
18 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 140A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. u oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. opiewającą na kwotę 46 492 893,00 PLN brutto;
3) w części nr 3 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A, ofertę złożoną przez NEWAG S.A. opiewającą na kwotę 24 464 700,00 PLN brutto;
10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A, ofertę złożoną przez NEWAG S.A. opiewającą na kwotę 24 464 700,00 PLN brutto;
4) w części nr 4 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A., opiewającą na kwotę 22 016 385,00 PLN brutto;
10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A., opiewającą na kwotę 22 016 385,00 PLN brutto;
5) w części nr 5 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A – ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A.opiewającą na kwotę 31 118 385,00 PLN brutto.
W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad
1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi,
200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami
160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi,
200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami
160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024