Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ULC: Amerykańska wizyta

infoair
16.04.2012 20:29

Odbyła się wizyta przedstawicieli Administracji Bezpieczeństwa Transportu Stanów Zjednoczonych (Transport Security Administration – TSA), która dokonała oceny systemu ochrony ładunków i poczty w Polsce oraz stosowanego nadzoru w tym obszarze przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Wizyta przedstawicieli TSA odbyła się na zaproszenie strony polskiej oraz miała na celu weryfikację, czy stosowane przez Polskę standardy ochrony cargo są równoważne wymogom stosowanym przez USA.

Polski system ochrony ładunków w transporcie lotniczym został oceniony bardzo wysoko. Pomimo różnic w kwestii uregulowań prawnych, jakie istnieją pomiędzy Polską i Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi, został on uznany za spełniający restrykcyjne normy amerykańskie, których wypełnienie jest konieczne w przypadku transportu ładunków i poczty drogą lotniczą do Stanów Zjednoczonych. W chwili obecnej ULC oczekuje na formalne potwierdzenie oceny TSA ze strony rządu Stanów Zjednoczonych.

Wizyta TSA poprzedzona była procesem przygotowawczym, w ramach którego ULC opracować musiał szereg dokumentów przedstawiających funkcjonowanie ochrony ładunków i poczty w Polsce. Jednocześnie sama wizyta inspektorów TSA składała się z dwóch części. Pierwsza część obejmowała weryfikację dokumentacji posiadanej przez ULC oraz udzielenie wyjaśnień na temat stosowanych przez ULC procedur. Natomiast druga część obejmowała ocenę implementacji wymogów prawnych przez podmioty oraz nadzoru w tym zakresie stosowanego przez Prezesa ULC.

W ramach oceny implementacji przepisów ochrony lotnictwa cywilnego oraz nadzoru nad ich realizacją przez Urząd Lotnictwa Cywilnego przedstawiciele TSA odbyli wizytę w podmiotach posiadających status zarejestrowanego agenta nadany przez Prezesa ULC, tj. Poczcie Polskiej, LS Airport Services oraz firmie AIRNET. Podczas wspomnianych wizyt szczególną uwagę zwrócono na procedury dotyczące rekrutacji oraz szkolenia personelu, obsługi ładunków, kontroli dostępu oraz kontroli bezpieczeństwa.