Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Praca w zespole podstawą sukcesu

inforail
13.04.2012 23:55
Euro coraz bliżej i trzeba będzie przewieźć jakoś to całe towarzystwo –to cytat zasłyszany w jednej z dyskusji o zbliżających się Mistrzostwach Europy w piłce nożnej. Ano trzeba będzie… Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom 13 kwietnia 2012 roku w Warszawie zostało uroczyście podpisane Memorandum o współpracy przewoźników kolejowych Białorusi, Polski, Rosji i Ukrainy w zakresie organizacji wsparcia transportowego EURO 2012. Dokument został podpisany na dworcu Warszawa Centralna w strefie VIP… Bardzo się cieszę, że udało nam się zorganizować to ważne spotkanie całego kierownictwa kolei z Rosji, Białorusi, Ukrainy i Polski. Dziś nie spotykamy się by podpisać list intencyjny, ale po to by podpisać memorandum mówiące o zakończeniu naszych prac. Podpisując stosowny dokument finalizujemy naszą ciężką pracę. Naszym wspólnym celem jest jak najlepsza obsługa pasażerów, klientów, kibiców –powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
13 kwietnia 2012 roku w Warszawie zostało uroczyście podpisane Memorandum o współpracy przewoźników kolejowych Białorusi, Polski, Rosji i Ukrainy
Podstawowe cele tego dokumentu to:
1.           Zorganizowanie dodatkowych pociągów pasażerskich w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej między miastami Białorusi, Polski, Ukrainy i Rosji.
2.           Zapewnianie przewozów pasażerskich odpowiadających standardom międzynarodowym. Współdziałanie przy upraszczaniu procedur celnych i granicznych podczas przekraczania granic przez uczestników i kibiców podróżujących pociągami.
3.           Zapewnienie należytej obsługi pasażerów.
Przewoźnicy uruchomią dodatkowe pociągi pasażerskie dla przewozu kibiców piłki nożnej pomiędzy miastami Rosji, Ukrainy, Białorusi i Polski. Do tego celu zostanie przeznaczony nowoczesny tabor kolejowy, a strony będą współpracować w zakresie optymalizacji procedur odprawy celnej i kontroli granicznej podczas przekraczania granicy w pociągach przez uczestników i kibiców EURO 2012 oraz zapewnią wysokiej jakości obsługę pasażerów. Włożyliśmy wiele pracy, by zwiększyć możliwości przewozowe kibiców na Euro 2012. Uruchomimy osiem specjalnych, dodatkowych pociągów do Polski, w tym trzy bez przesiadek. Współpracujemy ze służbami celnymi w celu usprawnienia procedur przewozów. Koleje Białoruskie zrobiły wszystko by zapewnić jak największy komfort pasażerów –powiedział Władimir Borisowicz Michajluk, Zastępca Naczelnego Dyrektora Kolei Białoruskich. Takie są cele. Kibice dopingować będą swoje drużyny, my zaś dopingować będziemy przewoźników, aby cele zrealizowali.
13 kwietnia 2012 roku w Warszawie zostało uroczyście podpisane Memorandum o współpracy przewoźników kolejowych Białorusi, Polski, Rosji i Ukrainy
Rosja
RŻD, FFK (spółka zależna RZD zajmująca się przewozami pasażerskimi), Koleje Białoruskie i PKP Intercity uzgodniły zasady kursowania 7 dodatkowych par pociągów w dniach rozgrywania meczów z udziałem reprezentacji Rosji, tj: jeden skład pociągu Moskwa —Wrocław/Warszawa, 2 składy pociągu Moskwa —Warszawa i 4 składy pociągu Moskwa —Terespol do połączenia skomunikowanego –poinformował Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Dodatkowo skład kursującego codziennie pociągu nr 9/10 Moskwa Warszawa „Polonez”, zostanie zwiększony z 6 do 12 wagonów. W celu zapewnienia przewozu pasażerów na trasie Warszawa Brześć dla przejeżdżającego przez Warszawę pociągu Moskwa —Berlin —Paryż zostanie uruchomiona przesiadka na stacji Brześć z pociągów PKP Intercity na pociągi FPK, które będą prowadzić zwiększoną liczbę wagonów. PKP Intercity zajmie się również na terenie Polski obsługą eksploatacyjną 42 pociągów specjalnych jakie Koleje Rosyjskie zamówiły na czas rozgrywek. Prace nad przygotowaniami do Euro 2012 rozpoczęliśmy następnego dnia po przeprowadzeniu losowania. Odbyliśmy szereg spotkań i rozmów. Rok 2011 był momentem przywrócenia liczby pasażerów, którzy podróżowali pomiędzy Polską a Rosją przed kryzysem. Wierzymy, że rok 2012 będzie rekordowy pod względem liczby przewiezionych pasażerów – powiedział Michaił Pawłowicz Akułow, Generalny Dyrektor Federalnej Pasażerskiej Kompanii z Rosji.
Ukraina
Między Polską a Ukrainą realizowane są obecnie cztery regularne połączenia (Kijów –Berlin –Kijów;Kijów –Warszawa Gdańska –Kijów;Przemyśl –Wrocław –Przemyśl oraz Przemyśl –Lwów –Przemyśl), w których oferowanych jest 2450 miejsc. W czasie EURO 2012 w komunikacji Polska –Ukraina kursować będzie 5 par pociągów dodatkowych –poinformował Janusz Malinowski. W związku z różnicą w szerokości torów w obu krajach, zdecydowano, że przy kursowaniu pociągów dodatkowych zastosowane zostaną dwa rozwiązania. Pierwsze, to przesiadka przy jednym peronie z pociągu na torze 1435 mm do pociągu na torze 1520 mm i odwrotnie –
na stacjach Chełm, Jagodin i Przemyśl. Drugie, to tradycyjna wymiana wózków wagonowych
na funkcjonujących obecnie punktach przestawczych w Przemyślu i Jagodinie. Strony, polska i ukraińska, uzgodniły kursowanie 3 pociągów dodatkowych na trasie Przemyśl – Lwów (po torze 1520 mm) w dniach 9, 13 i 17 czerwca oraz 3 pociągów relacji Lwów- Przemyśl (również po torze 1520 mm) w dniach 10, 14 i 18 czerwca. Pociągi te będą skomunikowane na stacji Przemyśl
z pociągami kursującymi na linii Kraków –Przemyśl. Dodatkowo, 25 czerwca i 2 lipca kursować będą pociągi relacji Kijów –Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gdańska –Kijów. Od razu po ogłoszeniu wyników wraz z partnerami z Polski i Rosji utworzyliśmy szereg grup roboczych. Nasi specjaliści obliczyli frekwencję pasażerów i na tej podstawie mogliśmy stworzyć siatkę połączeń. Dziennie między Polską i Ukrainą będzie kursować 18 pociągów. Z Rosją jesteśmy w stanie uruchomić około 20 pociągów. Oprócz dodatkowych składów, na trasie Kijów – Berlin oraz Kijów –Warszawa, pojawią się pociągi stałego kursowania – powiedział Aleksander Wasiliewicz Iwańko, Naczelny Dyrektor Głównego Zarządu Przewozów Pasażerskich Kolei Ukraińskich.
13 kwietnia 2012 roku w Warszawie zostało uroczyście podpisane Memorandum o współpracy przewoźników kolejowych Białorusi, Polski, Rosji i Ukrainy
Połączenia dla kibiców z Polski
W czasie Euro 2012, PKP Intercity uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej oraz 79 w komunikacji międzynarodowej. Dodatkowe składy zabiorą na mecze w sumie ponad
45 000 kibiców. Będą one zestawione z 11 wagonów, co każdorazowo zapewni pulę od 800
do 900 miejsc. Na wypadek większej niż szacowana frekwencja, na stacjach Warszawa Wschodnia, Poznań Główny, Wrocław Główny i Gdynia/Gdańsk Główny przewoźnik zabezpieczy, w dniu rozgrywanych w tych miastach meczów, co najmniej jeden dodatkowy skład, gotowy
do natychmiastowego uruchomienia zaraz po zakończeniu meczu. Jeżeli sprzedaż biletów wskaże, iż konieczne będzie uruchomienie jeszcze jednego pociągu będziemy na to przygotowani –powiedział Janusz Malinowski. Dodajmy, że wszystkie „mistrzowskie”pociągi będą objęte całkowitą rezerwacją miejsc.   
W barwach polskiego przewoźnika jeździć będzie blisko 1700 wagonów i 261 lokomotyw. Spółka zapewni również specjalne wsparcie na dworcach dla polskich i zagranicznych kibiców. W celu lepszej kontroli sprzedaży biletów zostanie wprowadzona pełna rezerwacja miejsc w dodatkowych pociągach kursujących do Miast Gospodarzy.