4 podmioty chcą modernizować wagony PKP Intercity
inforail
05.04.2012 09:58
4 podmioty chcą modernizować wagony PKP Intercity
We wtorek, 3 kwietnia, o godzinie 11.00 zostały otwarte koperty z ofertami na modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę Przemyśl -Szczecin-Przemyśl. W przetargu wzięły udział 4 podmioty. Teraz komisja przetargowa sprawdzi dokumenty pod względem formalnym. Głównym kryterium wyboru wykonawcy usługi jest cena brutto. Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT) to 149 mln zł.
Przedmiotem postępowania przetargowego był projekt inwestycyjny polegający na modernizacji przez PKP Intercity pasażerskiego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Polski. Wśród wytypowanych do modernizacji wagonów znalazły się wagony przedziałowe klasy 1 i 2, wagony przedziałowe klasy 2 z przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych oraz wagony przedziałowe 2 klasy z przystosowaniem do przewozu rowerów. W sumie, w ramach inwestycji, zmodernizowanych zostanie 68 wagonów, które będą mogły pomieścić ok. 3 500 pasażerów.
Do przetargu zgłosiły się 4 firm: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka z o.o., Newag S.A., Konsorcjum Tabor Szynowy Opole S.A. wraz z Skoda Polska S.A., Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding SA. i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A.
Przedmiotem postępowania przetargowego był projekt inwestycyjny polegający na modernizacji przez PKP Intercity pasażerskiego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Polski. Wśród wytypowanych do modernizacji wagonów znalazły się wagony przedziałowe klasy 1 i 2, wagony przedziałowe klasy 2 z przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych oraz wagony przedziałowe 2 klasy z przystosowaniem do przewozu rowerów. W sumie, w ramach inwestycji, zmodernizowanych zostanie 68 wagonów, które będą mogły pomieścić ok. 3 500 pasażerów.
Do przetargu zgłosiły się 4 firm: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka z o.o., Newag S.A., Konsorcjum Tabor Szynowy Opole S.A. wraz z Skoda Polska S.A., Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding SA. i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A.
Przedmiot zamówienia został podzielny na pięć odrębnych części. Intercity wymaga wykonania każdej z nich w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Przewidywany czas realizacji całego zamówienia to pierwsze półrocze 2013 roku. Pieniądze na sfinansowanie modernizacji pochodzić będę z kilku źródeł m. in. z Funduszu Spójności, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.
W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024