Jest pierwszy 35WE
inforail
02.04.2012 19:59
Jest pierwszy 35WE
Pierwszy i prawdopodobnie jak dotychczas jedyny wyprodukowany skład 35WE udał się na testy na tor w Żmigrodzie. Niestety producent – Newag Nowy Sącz – nie znalazł czasu, aby potwierdzić nam te informacje. Pociągi mają zostać dostarczone odbiorcy w lipcu. Ponadto 5 krótszych, bo czteroczłonowych, składów otrzymają Koleje Dolnośląskie.
35WE to sześcioczłonowy ezt zamówiony przez SKM Warszawa. Do stolicy ma trafić sześć takich pojazdów. Umowa na ich dostawę została podpisana 18 kwietnia 2011 roku. Jej wartość łącznie z kosztami leasingu to 201.133.856,98 zł brutto (163.523.460,96 zł netto). Elektryczne zespoły trakcyjne 35WE zostaną wyposażone zostaną w klimatyzację, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz monitoring. Będą również miały obniżoną podłogę dostosowaną do wysokości peronów oraz mieszany układ siedzeń: w końcowej części wagonów w sposób typowy dla pojazdów regionalnych –w układzie poprzecznym, a w środkowej części, w przestrzeni pomiędzy drzwiami –podobny do tego, jaki pasażerowie znają z metra (wzdłuż ścian, frontem do środka wagonu). Jednoprzestrzenne składy (bez przegród pomiędzy członami) będą mogły zabrać „na pokład”ponad 900 pasażerów. Film z przejazdu pociągu do Żmigrodu można zobaczyć tutaj.
Dołącz do nas na Facebooku.
Dane techniczne pojazdu 35WE
EZT 35WE
|
Wersja 6-członowa
|
Liczba wagonów
|
6
|
Układ osi
|
Bo’2’2’Bo’+Bo’2’2’Bo
|
Masa służbowa
|
220 ton
|
Masa przy zapełnieniu nominalnym
|
285 ton
|
Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu
|
<200 kN/oś
|
Liczba drzwi na stronę pojazdu
|
12
|
Napięcie sieci
|
3kVDC
|
Łączna moc ciągła silników trakcyjnych
|
3200 kW
|
Ilość silników trakcyjnych
|
8
|
Rodzaj silnika
|
trójfazowy asynchroniczny
|
Nominalna pojemność (liczba pasażerów)
|
922
|
– miejsca siedzące/w tym składane
|
218
|
– miejsca stojące (5 os./m2)
|
704
|
Sprzęg czołowy
|
automatyczny
|
Szerokość toru
|
1 435 mm
|
Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów)
|
4150 mm
|
Długość pojazdu (ze sprzęgami)
|
110860 mm
|
Szerokość zespołu
|
2 840 mm
|
Długość przedziału pasażerskiego
|
92 300
|
Szerokość drzwi
|
1 400 mm
|
Prędkość maksymalna eksploatacji
|
160
|
Prędkość konstrukcyjna
|
176
|
Przyspieszenie 0-40 km/h
|
1,0 m/s2
|
System hamulca
|
EP/ED
|
Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego
|
≥0,8 m/s2
|
Opóźnienie hamowania awaryjnego
|
≥1,0 m/s2
|
Wysokość podłogi w drzwiach
|
850 mm
|
Średnica kół zestawów kołowych
|
maksymalne 840 mm –nowe
|
minimalne 790 mm –zużyte
|
|
Miejsca dla osób niepełnosprawnych
|
tak
|
Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych
|
tak
|
Trakcja ukrotniona
|
tak
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024