Škoda 25T dla Miszkolca

infotram
16.02.2012 21:46
Ganz-Škoda Közlekedési ZRt, należąca do czeskiego koncernu Škoda rozpoczęła budowę trzydziestu jeden niskopodłogowych, klimatyzowanych, przegubowych, pięcioczłonowych tramwajów dla węgierskiego miasta Miszkolc –poinformował Zdenék Majer – dyrektor generalny Ganz-Škoda i wiceprezes ds. marketingu koncernu Škoda. Produkcja dwukierunkowych wagonów typu Škoda 25T ruszyła w Pilźnie. Dwa pierwsze tramwaje mają dotrzeć do odbiorcy w lutym 2014 roku. Kolejne wagony będą sukcesywnie dostarczane –po 3 składy miesięcznie, aż do lutego 2015 roku. Wartość kontraktu to 18,6 mld forintów czyli prawie 270 mln złotych. 76% tych środków pochodzić ma z funduszy Unii Europejskiej. Przypomnijmy, iż Škoda pokonała w postępowaniu przetargowym włoską firmę AnsaldoBreda, hiszpański CAF, rumuńskiego Astra Arad i niestety polskiego Solarisa. W postępowaniu oceniane były cena oferowanego pojazdu, oferta serwisu w trakcie okresu gwarancyjnego, zużycie energii oraz opcja oferty na 10-letni full serwis tramwajów –poinformował Wojciech Grzonka Prezes Zarządu SKODA POLSKA Sp. z o.o. Umowa na dostawę wagonów została podpisana w środę, 15 lutego 2012 roku. Jest to jak dotychczas największy kontrakt zawarty przez czeskiego producenta na Węgrzech.
Škoda 25T dla Miszkolca (źródło: Skoda)
Škoda Transportation wygrała w przetargu, głównie z powodu zaproponowanych rozwiązań technicznych i ekonomicznych oraz warunków obsługi pojazdów, takich jak niskie zużycie energii oraz jakości usług ofertach zamawiającemu – powiedział Zdeněk Majer, wiceprezes ds. marketingu w Skoda Transportation. Od 2007 roku udało nam się odnieść sukcesy w przetargach na dostarczanie urządzeń elektrycznych dla metra w Budapeszcie, wózków dla Debreczyn, Szegedu i Budapesztu, a teraz tramwajów dla Miszkolca. Łączna wartość podpisanych umów to 3,5 mld koron –dodaje Majer.
Škoda 25T dla Miszkolca (źródło: Skoda)
Miszkolc inwestycję tę realizuje przy znacznej pomocy unijnej. Przebudowano już całą dotychczasową sieć i zajezdnię. Zakończyła się również budowa przedłużenia pierwszej linii do Felső Majláth. Wszędzie pojawiły się wysokie perony przykryte wiatami, na których elektroniczne wyświetlacze i głośniki informować będą o odjazdach kolejnych pociągów i ewentualnych awariach.
Škoda 25T dla Miszkolca (źródło: Skoda)
Dane techniczne wagonów Škoda 25T
Producent
Škoda Transportation
Rok produkcji prototypu
2012
Plany produkcyjne
31 wagonów dla Miszkolca
Długość
32 000 mm
Szerokość
2 650 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Miejsc siedzących
56
Miejsc stojących
244