Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
W związku z planami rozbudowy i modernizacji trasy tramwajowej w relacji Wschód-Zachód Retkinia-Widzew (Olechów) mieszkańcy Łodzi mogą wypowiedzieć się, który przebieg (wariant) tej trasy jest ich zdaniem najlepszy. Po uwzględnieniu opinii i wniosków od mieszkańców jeszcze w tym roku będzie przygotowana dokumntacja projektowa dla wybranego wariantu przebiegu trasy. Wnioski i uwagi można przesyłać drogą elektroniczną na adres: [email protected] osobiście składać w siedzibie ZDiT przy ul. Piotrkowskiej 175, III p. do 13 lutego 2012 r. Poniżej prezentujemy porównanie czterech proponowanych przez ZDiT wariantów przebiegu linii W-Z.
Wariant W0 Bezinwestycyjny
Wariant W1 Podstawowy
Wariant W2 Północny
Wariant W3 Przez Osiedle
Wariant W4 Puszkina-Przybyszewskiego
Długość trasy (km)
12,6
17,30
20
17,3
17,3
Długość nowej trasy tramwajowej (km)
Nie
4,1
7,4
5,55
4,86
Budynki do rozbiórki
Nie
Tak -1
Tak- wiele
Tak –kilka
Tak -1
Konieczność pozyskania gruntów
Nie
Nie
Tak
Tak
Tak
Torowisko tramwajowe w jezdni(km)
Jedynie przejazdy przez skrzyżowania
Przejazdy przez skrzyżowania oraz torowisko w ul. Piotrkowskiej od ul. Żwirki do ul. Piłsudskiego
Wspólne torowisko na długości około 0,7km dla pojazdów samochodowych oraz tramwajów.
Przejazdy przez skrzyżowania oraz torowisko w ul. Piotrkowskiej od ul. Żwirki do ul. Piłsudskiego
Przejazdy przez skrzyżowania oraz torowisko w ul. Piotrkowskiej od ul. Żwirki do ul. Piłsudskiego
Zalety:
●niski koszt realizacji w stosunku do pozostałych wariantów,
●poprawa dostepności transportu publicznego do centrum miasta,
●usprawnienie transportu tramwajowego w rejonie Dworca Łódź Fabryczna i Nowego Centrum Łodzi
●poprawa dostepności transportu publicznego do centrum miasta,
●poprawa dostepności transportu publicznego do centrum miasta,
●budowa Centrum przesiadkowego dla linii W-Z/P-P w rejonie 'Centralu’ na odcinku ul. Piłsudskiego pomiędzu ul. Kościuszki i ul. Piotrkowską.
●budowa Centrum przesiadkowego dla linii W-Z/P-P w rejonie 'Centralu’ na odcinku ul. Piłsudskiego pomiędzu ul. Kościuszki i ul. Piotrkowską.
●budowa Centrum przesiadkowego dla linii W-Z/P-P w rejonie 'Centralu’ na odcinku ul. Piłsudskiego pomiędzu ul. Kościuszki i ul. Piotrkowską.
●przebudowa i budowa zintegrowanych przystanków tramwajowo-autobusowych oraz 3 Centrów przesiadkowych,
●przebudowa i budowa zintegrowanych przystanków tramwajowo-autobusowych oraz 2 Centrów w rejonie Dw. Łódź Kaliska i Stadionu Widzewa,
●przebudowa i budowa zintegrowanych przystanków tramwajowo-autobusowych oraz 3 Centrów przesiadkowych,
●przebudowa i budowa zintegrowanych przystanków tramwajowo-autobusowych oraz 3 Centrów przesiadkowych,
●dostosowanie istniejącej infrastruktury dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej,
●dostosowanie istniejącej części infrastruktury dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej,
●dostosowanie istniejącej infrastruktury dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej,
●dostosowanie istniejącej infrastruktury dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej,
●oddanie do użytku systemu informacji przystankowej zmiennej treści
●oddanie do użytku systemu informacji przystankowej zmiennej treści
●oddanie do użytku systemu informacji przystankowej zmiennej treści
●oddanie do użytku systemu informacji przystankowej zmiennej treści
●budowa systemu informacji pasażerskiej SDiP
●budowa systemu informacji pasażerskiej SDiP
●budowa systemu informacji pasażerskiej SDiP
●budowa systemu informacji pasażerskiej SDiP
●przebudowa i budowa sygnalizacji świetlnych umożliwiających wprowadzenie Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem,
●przebudowa i budowa części sygnalizacji świetlnych umożliwiających wprowadzenie Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem,
●przebudowa i budowa sygnalizacji świetlnych umożliwiających wprowadzenie Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem,
●przebudowa i budowa sygnalizacji świetlnych umożliwiających wprowadzenie Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem,
●znacze skrócenie czasu przejazdu ze wsch.-zach. z dodatkowym połączeniem Osiedli Olechów-Janów,
●ok. 1,74 km torowiska wydzielonego z możliwością ruchu autobusowego,
●znacze skrócenie czasu przejazdu ze wsch.-zach. z dodatkowym połączeniem Osiedli Olechów-Janów,
●znacze skrócenie czasu przejazdu ze wsch.-zach. z dodatkowym połączeniem Osiedli Olechów-Janów,
●znaczne ograniczenie ilości linii autobusowych,
●znaczne ograniczenie ilości linii autobusowych,
●znaczne ograniczenie ilości linii autobusowych,
●ok. 1,7 km torowiska wydzielonego z możliwością ruchu autobusowego,
●ok. 1,7 km torowiska wydzielonego z możliwością ruchu autobusowego,
●ok. 1,7 km torowiska wydzielonego z możliwością ruchu autobusowego,
●budowa systemu informacji pasażerskiej SDiP
●ok. 2,5 km odcinki umożliwające poruszanie się po nich pojazdów uprzywilejowanych
●ok. 2,5 km odcinki umożliwające poruszanie się po nich pojazdów uprzywilejowanych
●przebudowa i budowa sygnalizacji świetlnych umożliwiających wprowadzenie Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem,
●znacze skrócenie czasu przejazdu ze wsch.-zach. z dodatkowym połączeniem Osiedli Olechów-Janów,
●znaczne ograniczenie ilości linii autobusowych,
●ok. 1,7 km torowiska wydzielonego z możliwością ruchu autobusowego,
Wady
●konieczność wykonania kapitalnego remontu torowisk na całej trasie,
●koszt realizacji przedsięwzięcia,
●największy koszt realizacji przedsięwzięcia,
●znaczny koszt realizacji przedsięwzięcia-wyższy niż W1,
●znaczny koszt realizacji przedsięwzięcia-wyższy niż W1,
●znaczne koszty utrzymania torowiska,
●znaczna część przestanków na ul. Mickiewicza i al.Piłsudakiego nie zostanie zmodernizowana,
●konieczność poszerzenia psa drogowego i pozyskania znacznej ilości gruntów,
●konieczność poszerzenia psa drogowego i pozyskania znacznej ilości gruntów,
●brak dostosowania istniejącej infrastruktury dla osób o ograniczonej sprawności,
●znaczna część sygnalizacji świetlnych w ciągu ul.Mickiewcza-Piłsudskiego nie zostanie zmodernizowana,
●konieczność wyburzeń pawilonów handlowych i likwidacji miejsc parkingowych na Osiedlu Chrobrego
●znaczna odległość nowego torowiska ul. Przybyszewskiego od zabudowy-nawet do 200m
●długi czas przejazdu trasy – 41 min /niska atrakcyjność komunikacji miejskiej/
●realizacja fragmentu trasy uzależnina od postępów rozbudowy Centrum Łodzi,
●znaczna odległość nowego torowiska w ul. Augustów i ul. Przybyszewskiego od zabudowy-nawet do 200m
●wydłużenie czasu przejazdu w stosunku do W1
●kiepska przepustowość trasy, znaczne natężenie ruchu,
●znaczne wydłużenie trasy w stosunku do wariantu podstawowego
●wydłużenie czasu przejazdu w stosunku do W1
●brak możliwości dostosowania syganlizacji świetlnej dla potrzeb tramwaju,
●brak możliwości budowy zintegowanych przystanków tramwajowo-autobusowych w zabudowie śródmiejskiej, (węzeł przesiadkowy W-Z/
●brak możliwości przesiadek między przystankami autobusowymi i tramwajowymi,
●brak możliwości optymalnego powiązania z trasą ŁTRu.
●brak połączenia tramwajowego między Osiedlem Retkinia a Osiedlami Janów i Olechów
●bardzo zły stan techniczny infrastruktury powodujący zły odbiór społeczny.
Koszt realizacji (mln. zł)
116,12
623,64
808,51
667,82
662,82
Wskaźniki ekonomiczne:
ENPV (tys)
750 921,20
455 236,26
346 901,78
270 828,36
ERR
27,34%
12,73%
15,28%
13,68%
B/C
2,40
1,54
1,63
1,50
Jak łatwo zauważyć najwięcej wad ma projekt podstawowy i właśnie z tego powodu wydaje się być rekomendowany mieszkańcom Łodzi, chociaż niczego nie przesądzajmy. Najtańszy jest przecież Wariant 0. Wszystko w rękach mieszkańców. To właśnie wybrany przez nich wariant zostanie przedstawiony do dalszych analiz a wreszcie realizacji. Budowa linii W-Z ma się rozpocząć na przełomie 2012 i 2013 roku i toczyć się będzie razem z budową dworca Łódź Fabryczna. A zatem jeszcze raz wszystkie warianty, tym razem wg przebiegu ulicami Łodzi: