PKP SKM zmodernizuje 21 ezt-ów EN57
inforail
27.01.2012 13:44
PKP SKM zmodernizuje 21 ezt-ów EN57
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłosiła przetarg na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Niestety modernizowane nie będą jednostki EW58. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Oferty można składać do dnia 6 marca 2012 roku. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 –2013, o czym szczegółowo piszemy poniżej. Jest to drugie podejście do przetargu, gdyż za pierwszym razem nie udało się podpisać umowy z wykonawcą –Newagiem Nowy Sącz –z uwagi na brak środków, a własciwie brak wkładu własnego. Mimo, iż Newag przedłużył ważność swojej oferty, w momencie zgroamdzenia śrdoków nie był już zaintersowany podpisaniem umowy.
Na chwilę obecną sytuacja zmieniła się, gdyż spółka podpisała 30 grudnia 2011 roku umowę o dofinansowanie dla projektu „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”. Inwestycja warta ponad 351 mln zł obejmuje m.in. modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 250 na odcinku ponad 30 km, budowę wydłużenia linii kolejowej dwutorowej o 1,5 km oraz właśnie modernizację 22 sztuk składów pociągów. Warto przypomnieć, że zmodernizowany w ramach projektu tabor będzie obsługiwał główny ciąg komunikacyjny na odcinku: Tczew – Pruszcz Gdański – Gdańsk Główny – Sopot – Gdynia Główna – Rumia – Reda – Wejherowo – Lębork – Słupsk. Projekt otrzymał ponad 167 mln zł dofinansowania z Funduszu Spójności w ramach priorytetu VII Transport przyjazny środowisku, działanie 7.3 – Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Infrastruktura i Środowisko.
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy zrealizowali modernizację lub produkcję co najmniej 6 pasażerskich pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym z zastosowaniem falowników trakcyjnych i silników asynchronicznych w tych pojazdach w okresie ostatnich 36 miesięcy przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. Przez „modernizację pasażerskiego pojazdu kolejowego z napędem elektrycznym”rozumie się zmodernizowanie pojedynczego pojazdu, w skład której to modernizacji wchodzi naprawa w zakresie odpowiadającym zakresowi „naprawy głównej”. Natomiast przez „naprawę główną”rozumie się prace polegające na demontażu wszystkich zespołów i podzespołów z pojazdów i ich wymianę na nowe lub zregenerowane w celu przywrócenia ich wymiarów i parametrów konstrukcyjnych.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024