Tramwaje Szczecińskie kupują 22 niskopodłogowe tramwaje
infotram
26.01.2012 09:53
Tramwaje Szczecińskie kupują 22 niskopodłogowe tramwaje
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę 22 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych, wieloczłonowych całkowicie niskopodłogowych tramwajów wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz pakietem naprawczym.
Wymagania co do samych wagonów są następujące:
1) Tramwaj musi być jednoprzestrzennym wagonem wieloczłonowym, przegubowym, z całkowicie niską podłogą, jednokierunkowym z kabiną motorniczego w przedniej części, oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu i elektronicznym sterowaniem napędem wykorzystującym silniki asynchroniczne.
2) Wymiary gabarytowe tramwaju:
a) długość tramwaju powinna wynosić maksymalnie do 32 m,
b) szerokość tramwaju powinna zawierać się w granicach 2,3 –2,4m.
3) Całkowita pojemność tramwaju winna wynosić minimum 200 osób przy napełnieniu 5 osób na 1 m2. Ilość miejsc siedzących stacjonarnych winna wynosić minimum 40 sztuk.
4) W tramwaju przy pierwszych dwóch drzwiach dwustrumieniowych powinny znajdować się dwie wolne strefy przeznaczone dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych.
5) Tramwaj musi posiadać platformy dla wózków inwalidzkich odkładane ręcznie.
6) Drzwi powinny być wykonane jako odskokowo-przesuwne na zewnątrz. Szerokość przejścia w drzwiach dwustrumieniowych w stanie otwartym nie może być mniejsza niż 1 300 mm.
7) Część pasażerska i kabina motorniczego musi posiadać skuteczne układy ogrzewania i klimatyzacji zapewniające dobre warunki podróżowania niezależnie od pory roku.
8) Tramwaj musi być wyposażony w system informacji pasażerskiej (wizualnej i fonicznej), bezprzewodowy internet i cyfrowy monitoring oraz automat do sprzedaży biletów.
9) Tramwaj niskopodłogowy musi być tak zbudowany, aby:
a) umożliwiał minimum 30-letni okres eksploatacji,
b) posiadał rozwiązania techniczne gwarantujące bezpieczeństwo pasażerów, motorniczego i użytkowników drogi,
c) charakteryzował się estetyką zewnętrzną i wewnętrzną,
d) posiadał dużą niezawodność eksploatacyjną,
e) był przygotowany do obsługi technicznej przez zamawiającego (diagnostyka, oprogramowanie, instrukcje, dokumentacja techniczna, szkolenia).
Zestaw specjalistycznego wyposażenia do obsługi tramwajów to:
1) specjalistyczne wyposażenie obsługowe obejmujące podstawowe narzędzia do napraw tramwajów wynikających z konstrukcji tramwaju (urządzenia i komputery wraz z oprogramowaniem służącym do pełnej obsługi diagnostycznej i serwisowej tramwaju, osprzęt do podnoszenia tramwaju, wózki do awaryjnego sprowadzania tramwaju z trasy, zestaw wózków technologicznych, przyrząd do wymiany obręczy, urządzenia elektroniczne do pomiaru średnicy oraz wysokości obrzeża kół tramwajowych) oraz dwa samobieżne (mobilne) pojazdy do tankowania piasku do tramwajów o pojemności zbiornika minimum 200 l;
2) jeden specjalistyczny pojazd szynowy do holowania –pchania tramwajów;
3) jeden specjalistyczny dwudrogowy pojazd – do napraw urządzeń na dachu tramwaju i likwidacji uszkodzeń w razie awarii tramwaju na trasie, pojazd musi być przystosowany do jazdy po torach tramwajowych.
Ponadto Tramwaje Szczecińskie wymagają od Wykonawcy zestawu pakietu naprawczego, obejmującego podstawowe elementy do likwidacji uszkodzeń tramwajów wynikających z konstrukcji tramwaju (elementy urządzeń zderzeniowych, szyby każdego rodzaju, klosze lamp, elementy czołowe i boczne tramwaju, obręcze kół, silniki, przetwornice, przekładnie napędowe, harmonie, wózki napędowe i toczne, itp.). Zwycięzca przetargu będzie musiał przeprowadzić szkolenia pracowników zaplecza technicznego i prowadzących tramwaje w zakresie: przeglądów, diagnostyki oprogramowania użytkowego (eksploatacji, zdarzeń drogowych), diagnostyki warsztatowej oraz powypadkowej, jak również postępowań awaryjnych (podnoszenie i sprowadzanie uszkodzonego tramwaju z trasy), eksploatacji tramwaju na trasie i diagnostyki pokładowej, obsługowej oraz w zakresie obsługi dostarczonych pojazdów i urządzeń. Pojazdy powinny zostać dostarczone w okresie od 30 września 2012 roku do 30 kwietnia 2014 roku. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie minimum 10 tramwajowych wagonów pasażerskich dostarczonych łącznie lub w odrębnych dostawach, z których każdy posiadał w części pasażerskiej minimum 50 % niskiej podłogi. Zamawiający uzna za niską podłogę taką, która w części pasażerskiej (po wyłączeniu kabiny motorniczego i pulpitu manewrowego z tyłu tramwajowego wagonu pasażerskiego) jest płaska lub zmienia łagodnie i bezstopniowo swoją wysokość, a ponadto spełnia warunek nie przekraczania wysokości mierzonej od poziomu główki szyny (pgs.) tj. w powierzchni stref drzwiowych – max 350mm, – w powierzchni stref nad wózkami –max 480 mm, dla powierzchni pozostałych stref –max 370 mm. Warunki wyboru oferty stanowią cena –70 oraz termin dostawy pierwszych sześciu wagonów –30. Oferty można składać do 15 lutego 2012 roku. Przypomnijmy, iż dziś po Szczecinie jeżdzi jedynie 6 niskopodłogowych wagonów PESA Swing.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022