Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Szczecińskie kupią 22 niskopodłogowe tramwaje

infotram
29.12.2011 21:37
Są pieniądze na zakup nowych tramwajów. Spółka Tramwaje Szczecińskie podpisała umowę z bankiem Millennium na udzielenie kredytu na inwestycję w tabor. Dzięki temu Szczecin wzbogaci się o kolejne, tym razem 22 nowoczesne niskopodłogowe tramwaje. Spółka Tramwaje Szczecińskie będzie mogła zaciągnąć kredyt do kwoty 80 milionów złotych. To środki na wkład własny. Resztę da Unia Europejska w ramach Projektu Infrastruktura i Środowisko. Kredyt będzie spłacany do 2023 roku. Spółka miejska dzięki wieloletniej umowie przewozowej ma zapewnioną ciągłość finansową na najbliższe 15 lat. –W styczniu ogłosimy przetarg na zakup tych tramwajów –mówił podczas uroczystego podpisania umowy kredytowej Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie –Pierwsze tramwaje przyjadą do Szczecina w 2013 roku, w 2014 roku będzie ich w sumie 28. W tym roku na trasy wyjechało 6. nowoczesnych Swingów wyprodukowanych przez fabrykę PESA w Bydgoszczy. Kursują na liniach 7 i 8.
 – Zakup tramwajów to ważny element naszego programu inwestycyjnego –dodał Stanisław Lipiński, skarbnik miasta –Do 2014 roku na wszystkie inwestycje wydamy 3 miliardy złotych, miliard złotych będą to pieniądze pochodzące z Unii Europejskiej. Duża część tych inwestycji to wydatki w infrastrukturę tramwajową.
Szczecin wzbogaci się o kolejne, tym razem 22 nowoczesne niskopodłogowe tramwaje
 Poza zakupem taboru Szczecin realizuje inne projekty związane z komunikacją tramwajową:
 – miasto realizuje program modernizacji torowisk, w których wykorzysta środki unijne. Na wiosnę ruszy modernizacja układu torowego przy Bramie Portowej. W kolejce do przebudowy czeka m.in. torowisko w ciągu al. Piastów czy ciąg od Mostu Długiego do pętli Basen Górniczy wraz z przebudową pętli i dostosowaniem jej do potrzeb Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przebudowana i zmodernizowana będzie także zajezdnia tramwajowa w al. Wojska Polskiego.
 – spółka modernizuje także tabor tramwajowy. W ramach środków z Regionalnego Programu Operacyjnego pracownicy spółki złożą od podstaw 5 dwuwagonowych składów (pudła do pojazdów dostarcza firma Modertrans), które praktycznie będą nowymi, zbudowanymi od podstaw w Szczecinie tramwajami. Modernizowane są przegubowe Tatry sprowadzone z Niemiec (łącznie zmodernizowanych będzie 18 pojazdów).
 – powstanie pierwszy odcinek trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, który swoją pętlę będzie miał przy Turkusowej.