Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA dla Arriva RP

inforail
09.11.2011 14:23
We wtorek, 8 listopada 2011 roku, w siedzibie PESA Bydgoszcz S.A. została podpisana przez producenta umowa z Arriva RP na dostawę czterech dwuczłonowych pojazdów spalinowych trakcyjnych typu 218 Mc (SA133). Umowę ze strony Arriva RP podpisali członkowie Zarządu: Dominika Żelazek i Damian Grabowski, zaś ze strony PESA, także członkowie Zarządu: Zenon Duszyński i Robert Świechowicz. – Cieszę z podpisania tej umowy, bo gwarantuje ona wysoki standard przewozów na liniach niezelektryfikowanych, a był to –przypomnę –jeden z kluczowych warunków 10-letniej umowy samorządu naszego województwa z Arrivą. Dziś, po zawarciu kontraktu w siedzibie PESY, wiem, że zamówiony został produkt wysokiej jakości u właściwego dostawcy –powiedział Sławomir Kopyść Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Kontrakt zakłada dostarczenie pojazdów w ciągu 13 miesięcy od jego podpisania oraz utrzymanie i serwisowanie przez 2 lata. 218Mc (SA133) –to pojazdy przeznaczone do obsługi komunikacji regionalnej, jednoprzestrzenne, z kabinami maszynisty po obu stronach składu, umożliwiające równorzędną jazdę w obu kierunkach. Podróżować nimi może 120 pasażerów na miejscach siedzących. Ponadto szynobusy są klimatyzowane, dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych i wyposażone w monitoring. Osiągają prędkość eksploatacyjną do 120 km/godz.
SA134 w barwach Arriva RP (foto: Wikipedia)
– Zakup taboru, jaki w dniu dzisiejszym staje się faktem, jest możliwy dzięki zasadom stworzonym w warunkach przetargu organizowanego przez Kujawsko –Pomorski Urząd Marszałkowski. Warunki te umożliwią prywatnemu inwestorowi uczestniczenie w wysokonakładowych inwestycjach taborowych służących do realizacji zadań służby publicznej. Jednak, aby było to możliwe, musi być spełniony przynajmniej warunek długoletniej umowy, z jaką mamy do czynienia w województwie kujawsko –pomorskim. Okres 10 lat w pełni uzasadnia, a przede wszystkim pozwala, na sfinansowanie tak potężnej inwestycji jak zakup czterech pojazdów szynowych do realizacji zadań na rzez Kujawsko –Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. To nowatorskie i wyprzedzające rozwiązanie stwarza warunki do nowoczesnej i konkurencyjnej kolei. Czekamy na kolejne zadania podobnie angażujące możliwości w partnerstwie z prywatnymi firmami –mówił Damian Grabowski Wiceprezes Arriva RP.  – Nie tylko jako przedstawiciel największego polskiego producenta pojazdów szynowych, ale także jako mieszkaniec regionu kujawsko-pomorskiego nie kryję satysfakcji ze wzbogacenia właśnie pojazdami z PESA taboru służącego naszemu województwu. Przypomnę, iż już w 2007 roku Arriva RP zakupiła u nas dwa dwuczłonowe pojazdy 218 Md, a mam też nadzieję na kontynuację współpracy z przewoźnikami i Urzędem Marszałkowskim również w zakresie pojazdów elektrycznych –dodał Robert Święchowicz, członek Zarządu PESA.
Dodajmy, że nie będą to pierwsze pojazdy PESY eksploatowane przez Arriva RP. Przewoźnik wykorzystuje inne bydgoskie szynobusy, przekazane w użytkowanie przez województwo kujawsko-pomorskie. Są to SA106, SA123 oraz SA134. Oprócz wspomnianych pojazdów Arriva dysponuje również używanymi, sprowadzonymi z Danii, szt typu MR. Przewoźnik obsługuje obecnie niezelektryfikowane linie w województwie kujawsko –pomorskim, takie jak: Toruń-Stegna, Toruń-Bydgoszcz, Toruń-Sierpc, Laskowice Pomorskie-Bąk, Wierzchcin-Brodnica, Bydgoszcz-Chojnice, Kościerzyna-Laskowice Pomorskie, Bydgoszcz-Gdańsk, Bydgoszcz-Władysławowo, Grudziądz-Malbork-Braniewo.