TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Europa: Przewrócony pociąg, zawieszenia w kursowaniu oraz zniszczone dworce na skutek orkanu Cyryl.
Europa: Przewrócony pociąg, zawieszenia w kursowaniu oraz zniszczone dworce na skutek orkanu Cyryl.
inforail
22.01.2007 17:26
Europa: Przewrócony pociąg, zawieszenia w kursowaniu oraz zniszczone dworce na skutek orkanu Cyryl.
W Szwajcarii orkan Cyryl pustoszył pędząc z szybkością 132-150, a miejscami nawet 220-240 km/godzinę. W piątek 19 stycznia o godzinie 10.20 naczelnemu dyżurnemu ruchu lokalnych kolei Appenzeller Bahnen w St.Gallen zameldowano druzgocącą wiadomość: w odległości 200 metrów za dworcem kolejowym Wasserauen, orkan nie tylko wywrócił cały skład pociągu osobowego nr.332 kursującego na trasie Wasserauen –Appenzel –Herisau – St.Gallen, ale ostatni wagon pociągu rzucił na pobliską szosę Wasserauen – Gais. Szczęście w nieszczęściu, że pociąg był zupełnie pusty z powodu całkowitego braku narciarzy, dzięki którym w okresie normalnej zimy pociąg o tym czasie bywa zwykle przepełniony. Ruch kolejowy na tej linii przywrócono dopiero wieczorem. Wcześniejsze działania uniemożliwił wiatr.
Podczas czwartkowego ataku orkanu Cyryl, wstrzymano ruch kolejowy pociągów Eurostar kursujących między Londynem i Brukselą oraz Paryżem i Brukselą, a austriackie koleje ÖBB wprowadziły ograniczenie szybkości pociągów do 100 km/godz. Brytyjskie koleje Virgin Trains wprowadziły awaryjny rozkład jazdy pociągów, a śladem kolei niemieckich, na liniach kolejowych w Szkocji, Holandii oraz Belgii również wstrzymano lub poważnie ograniczono ruch pociągów.
W Niemczech, gdzie podczas ataku orkanu Cyryl zginęło jedenaście osób, w przeciągu czterech dni, w niedzielę po raz drugi trzeba było zupełnie zamknąć berliński dworzec główny Hauptbahnhof, ponieważ meteorolodzy przepowiedzieli ponowne ataki huraganu w rejonie Berlina. Dyrekcja Deutsche Bahn w swoim komunikacie podkreśliła, że ponieważ w czwartek orkan dokonał spustoszeń na terenie tego dworca, uszkadzając jego front i zrzucając na schody dwutonowy element – nie potrafi zagwarantować pasażerom pełnego bezpieczeństwa.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024