TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Bratysława: Postępująca modernizacja szlaków kolejowych na Słowacji.
Bratysława: Postępująca modernizacja szlaków kolejowych na Słowacji.
inforail
18.01.2007 19:07
Bratysława: Postępująca modernizacja szlaków kolejowych na Słowacji.
Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR), jak powiedział dyrektor generalny Dalibor Zelený, w tym roku planują zwiększenie wysiłków na polu modernizacji infrastruktury kolejowej Słowacji. Dlatego też korzystając z unijnych funduszy, które w 85% powinny pokryć koszty, zabiorą się do przebudowy dwóch najważniejszych odcinków korytarza kolejowego Bratysława –Żylina – Koszyce. Modernizacja tego szlaku przeniesie się teraz na odcinki: Nove Mesto nad Váhom – Púchov i Žylina – Krásnou nad Kysucou. Obecnie trwają już prace na odcinkach Šenkvice – Cífer oraz modernizacja stacji na odcinku między stacjami Bratislava-Rača, a Trnavą za sumę142 milionów euro. Trwają, albo dobiegają do końca prace modernizacyjne na stacjach kolejowych Pezinok, Cífer, Bratislava-Rača, na podjeździe do stacji kolejowej Šenkvice oraz na odcinku Vršok – Cífer. Do końca tego roku mają być zakończone prace na dworcu Bratislava -Rača, na stacjach Šenkvice i SvätýJur. W ramach modernizacji trasy Trnava – NovéMesto nad Váhom obecnie prace koncentrują się na odcinku Trnava – Piešťany. Inwestycja ta kosztuje 129,2 milionów euro. Prace zaczęły się już 15 listopada 2004 i mają być zakończone do 30 listopada tego roku. Kończy się modernizacja stacji w Leopoldove oraz odcinka trasy Leopoldov – VeľkéKostoľany, w tym roku ma być modernizowana stacja w Veľkých Kostoľanoch oraz przystanek w Brestovanoch – powiedział dyrektor Zelený. Pełne nakłady na trasę Piešťany – NovéMesto nad Váhom wynoszą więcej niż 3,57 miliardy euro. Prace na tym odcinku zaczną się w maju. Celem modernizacji tych wszystkich odcinków kolejowych, będących częściami międzynarodowych korytarzy, jest osiągnięcie szybkości podróżnej pociągów do 160 kilometrów na godzinę. Słowacka część korytarzy wynosi 545 kilometrów i obejmuje trasę kolejową od z Bratysławy przez Żylinę i Koszyce do Čiernej nad Tisou na granicy państwowej z Ukrainą.. Nakłady na modernizację słowackiej części eurokorytarza obciążają ŽSR na prawie dwa miliardy euro.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024