TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Praga: Od lutego pociągi na odcinku Olomouc – Přerov pojadą z prędkością 160 km/h.
Praga: Od lutego pociągi na odcinku Olomouc – Přerov pojadą z prędkością 160 km/h.
inforail
18.01.2007 18:39
Praga: Od lutego pociągi na odcinku Olomouc – Přerov pojadą z prędkością 160 km/h.
Oficjalne otwarcie zmodernizowanego kosztem 2,697 mld. Kč odcinka Olomouc – Přerov jest kolejnym krokiem zmierzającym do zmniejzenia rozkładowego czasu jazdy z Pragi do Ostrawy poniżej trzech godzin. Obecnie najszybszy pociąg na tej trasie pokonuje dystans w 3 godziny i 9 minut. Po zakończeniu wszystkich prac budowlanych na odcinku przewiduje się, że pociągi SC Pendolino pokonają tą trasę w 2 godziny i 55 minut. Dzięki dokonanej modernizacji pociągi pojadą nie tylko szybciej, ale również zwiększy się przepustowość linii oraz bezpieczeństwo ruchu. Zakończenie modernizacji oznacza również likwidację wszystkich ograniczeń wprowadzonych w rozkładzie na czas jej trwania.
W dniu 11.12.2006 przywrócono na całym odcinku Olomouc –Přerov pierwotną prędkość maksymalną 120 km/h. Wprowadzenie prędkości ostatecznej 160 km/h planowane jest na dzień 01.02.2007. Da to oszczędności dla każdego pociągu rzędu dwóch minut. Wartość ta może wydawać się mała, jednak kompleksowe działania na całej linii prowadzą do ciągłej redukcji czasu jazdy. Jeszcze w latach 80-tych XX wieku najszybsze połączenie Pragi z Ostrawą zajmowało około 4 godziny i 40 minut, podczas gdy zwykłe pociągi pospieszne osiągały czasy 5 godzin. Obecne zbliżanie się do trzech godzin przy najszybszych pociągach oznacza skrócenie rozkładowego czasu jazdy o przeszło półtorej godziny. Wolniejsze pociągi EC oraz IC pokonują trasę w 3 godziny i 45 minut, co oznacza skrócenie rozkładu jazdy o godzinę i 15 minut. Pozwala to na realną konkurencję z transportem lotniczym oraz indywidualną motoryzacją.
Źródło: Komunikat prasowy ČD.
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Gdynia: Nowe koła w SA 103-006
06.04.2012
PKP SA: Będzie nowy Zarząd
05.04.2012
Maszynista pilnie poszukiwany
05.04.2012
Nowa propozycja Alstomu dla DB
05.04.2012
Koleje Śląskie na Wielkanoc
04.04.2012
Śląskie: Wymiana amortyzatorów w EN57
04.04.2012
Łódź: Nowym pociągiem do Łęczycy
04.04.2012
Piętrusy Bombardiera dla DB
03.04.2012
Jest pierwszy 35WE
02.04.2012
Śląskie: Odwołane kolejne pociągi
01.04.2012
Kraków: Droższy bilet do Balic
01.04.2012
Pomorskie: Zmiany w rozkładzie jazdy
01.04.2012
PKP S.A.: Zarząd do dymisji?
30.03.2012
Modernizacje za obligacje
30.03.2012
Więcej z Działu Producenci
Vectron z Małopolską i Brzechwą?
14.03.2012
Track Tec pionierem na rynku rumuńskim
07.03.2012
Certyfikat IRIS dla Astromal
03.02.2012
Newag: Rozmowy zarządu ze związkowcami
02.02.2012
Track Tec: Audyt zakończony sukcesem
19.01.2012
Nowy Sącz: Dwugodzinny strajk w Newagu
11.01.2012
PESA podbiła Niemcy
21.12.2011
Zakończony audyt w Track Tec
14.12.2011
Track Tec: Rośnie produkcja podkładów
15.11.2011
Oleśnica: Aukcja ZNTK nie odbędzie się
09.11.2011
Trako 2011: PESA dla RŻD
12.10.2011
Elbląg: Ostatnie prace na dworcu
11.10.2011
Trako 2011: Tabor na targach
11.10.2011
Trako 2011: PESA podpisze umowę z RŻD
11.10.2011
Track Tec wchodzi na chiński rynek
09.10.2011
AXTONE dla kolei francuskich SNCF
18.09.2011
Nowe kontrakty w Grupie Track Tec
05.09.2011
Nowe inwestycje w Grupie Track Tec
08.08.2011
Więcej z Działu Infrastruktura
PKP PLK: Włosi na linii nr 33
03.04.2012
Unitor i KZA na linii 179
29.03.2012
Opole: Będą nowe podkłady
29.03.2012
Terespol: Peron nr 2 do remontu
28.03.2012
CMK: Modernizacja sieci trakcyjnej
28.03.2012
PKP PLK: Modernizacja linii nr 25
27.03.2012
Radom: Do kupienia szyny
27.03.2012
Tychy: Będzie remont peronu nr 2
26.03.2012
Białystok: Przebudują dworzec PKP
24.03.2012
Białystok: Pytają o RailBatlica
18.03.2012
Przeworsk: Dworzec jak nowy
16.03.2012
Dworzec w Poznaniu gotowy w maju
15.03.2012