ULC: Poufny system zgłaszania informacji
Zmieniły się podstawy działania Zespołu do spraw dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji mających wpływ na bezpieczeństwo lotów w lotnictwie cywilnym.
Zakres prac Zespołu określa obecnie Decyzja nr 21 Prezesa Urzędu lotnictwa Cywilnego z dnia 16 czerwca 2011 r.
Zgodnie z tą Decyzją celem pracy Zespołu jest zapewnienie prowadzenia dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji mających wpływ na bezpieczeństwo lotów w lotnictwie cywilnym, o którym mowa w art. 135c ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. –Prawo lotnicze.
System dobrowolnego i poufnego zgłaszania umożliwia zbieranie i analizowanie informacji o zaobserwowanych w lotnictwie cywilnym nieprawidłowościach, które nie wymagają zgłoszenia obowiązkowego, ale które zgłaszający odczuwa jako bieżące lub potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa lotów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przedmiotem analiz będą wyłącznie te spośród zgłoszonych informacji, które nie będą wypadkami lub incydentami lotniczymi, ani zdarzeniami podlegającymi zgłaszaniu w ramach systemu obowiązkowego zgłaszania zdarzeń lotniczych, o którym mowa w art. 135a i 135b ustawy Prawo lotnicze.