Warszawa: Pociągi za miliard bez drzewek w środku
Metro ustaliło, jak będzie ostatecznie wyglądało 210 wagonów dla drugiej linii. Trwają przygotowania do produkcji składów w Wiedniu i Nowym Sączu – pisze Życie Warszawy. Warunki techniczne dla 35 pociągów dla pierwszej i drugiej linii, które mają zostać dostarczone przed końcem 2013 roku, zostały ustalone. Przygotowujemy się do wpłaty producentowi 65 mln zł zaliczki –ujawnia prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. To pokłosie podpisanej w lutym umowy na 210 wagonów z niemiecko-polskim konsorcjum Siemensa i Newagu, wartej ponad 1 mld zł. Zamawianie taboru odbywa się równolegle z budową drugiej linii za 4,1 mld zł.
Jak się dowiedzieliśmy, pociągi mają się różnić od tych pokazywanych warszawiakom na efektownej wizualizacji pracowni BMW Design. W środku nie będzie rozchylających się ku górze „uchwytów drzewek’. Zarząd Transportu Miejskiego uznał je za efektowne, ale niepraktyczne –pasażerowie blokowaliby wyjścia z wagonów. Pojawią się za to poziome uchwyty nad siedzeniami, których brak wytykali internauci.
Pod znakiem zapytania stoi efektowny gadżet: podświetlenie diodami rozsuwających się drzwi. Na wizaulizacjach „płynące światło’ sprawiało, że podczas otwierania i zamykania drzwi Inspiro prezentował się jak pojazd science fiction. Niestety, według naszego informatora, pociąg dla Warszawy może być bardziej siermiężny. Szczegóły w Życiu Warszawy.