Z Warszawy Gdańskiej do Nasielska 160 km/h

inforail
01.06.2011 10:16
25 maja 2011 roku odbył się testowy przejazd pociągiem FLIRT Kolei Mazowieckich z prędkością 160 km/h na odcinku Modlin – Nasielsk z planowanym czasem podróży 39 minut na trasie Warszawa Gdańska –Nasielsk. Próba powiodła się i Flirt przejechał ten odcinek o 5 minut szybciej niż pierwotnie zakładano. Na razie był to przejazd testowy. Pierwsi pasażerowie pojadą z taką prędkością po wyremontowanych torach, prowadzących do Trójmiasta na przełomie 2011 i 2012 roku. Przebudowa całego odcinka, liczącego 345 km, zakończy się w roku 2014. PKP Polskie Linie Kolejowe zbliżają się do finiszu prowadzonej od 2007 roku modernizacji linii kolejowej na obszarze lokalnego centrum sterowania w Nasielsku.
25 maja 2011 roku odbył się testowy przejazd pociągiem FLIRT Kolei Mazowieckich z prędkością 160 km/h na odcinku Modlin - Nasielsk (foto: PKP PLK)25 maja 2011 roku odbył się testowy przejazd pociągiem FLIRT Kolei Mazowieckich z prędkością 160 km/h na odcinku Modlin - Nasielsk (foto: PKP PLK)25 maja 2011 roku odbył się testowy przejazd pociągiem FLIRT Kolei Mazowieckich z prędkością 160 km/h na odcinku Modlin - Nasielsk (foto: PKP PLK)25 maja 2011 roku odbył się testowy przejazd pociągiem FLIRT Kolei Mazowieckich z prędkością 160 km/h na odcinku Modlin - Nasielsk (foto: PKP PLK)25 maja 2011 roku odbył się testowy przejazd pociągiem FLIRT Kolei Mazowieckich z prędkością 160 km/h na odcinku Modlin - Nasielsk (foto: PKP PLK)
Ostateczne zakończenie prac przyniesie korzyści mieszkańcom aglomeracji warszawskiej i znacznej części Mazowsza, jak również wpłynie na skrócenie czasu przejazdu między Warszawą i Trójmiastem. Wraz z realizacją kolejnych odcinków, do użytku pasażerów były przekazywane nowe perony z wiatami i systemem informacji, przejścia podziemne wyposażone w windy lub pochylnie oraz inne elementy infrastruktury ułatwiające podróż koleją. Do najpoważniejszych zadań, należały: budowa nowego wiaduktu nad Al. Solidarności, modernizacja mostu na Kanale Żerańskim oraz modernizacja 260 metrowego mostu na Narwi (zakończenie w 2011 r.), wymagająca m.in. zsunięcia starego przęsła na brzeg, montażu nowej konstrukcji i nasunięcia na przyczółki i podpory. Prowadzenie tak kompleksowego zakresu prac było wykonywane przy zachowaniu ciągłości ruchu kolejowego.
Lokalne Centrum Sterowania w Nasielsku (fot. PKP PLK)Lokalne Centrum Sterowania w Nasielsku (fot. PKP PLK)Lokalne Centrum Sterowania w Nasielsku (fot. PKP PLK)Lokalne Centrum Sterowania w Nasielsku (fot. PKP PLK)Lokalne Centrum Sterowania w Nasielsku (fot. PKP PLK)
Aktualnie między warszawską Białołęką i Świerczami, w miejsce likwidowanych przyjazdów kolejowych, powstaje 16 wiaduktów drogowych lub kolejowych. Oddanie ich do użytku do końca 2011 r., stworzy możliwość prowadzenia ruchu z prędkością ponad 160 km/h, a w szczególności przyniesie poprawę płynności i bezpieczeństwa ruchu lokalnego. Koszt wykonania 16 wiaduktów wynosi ok. 260 mln zł. Wykaz kontraktów budowlanych w ramach LCS Nasielsk (Warszawa Wschodnia 4,254 km – Świercze 70,780). Ostateczne zakończenie prac i likwidacja wszystkich ograniczeń ruchu do końca 2011 roku, stworzy możliwość sprawnej realizacji przewozów kolejowych na tym odcinku dla przewoźników towarowych i pasażerskich. Dzięki zastosowaniu bezstykowej metody łączenia szyn, budowie ekranów dźwiękochłonnych oraz wykorzystaniu innych rozwiązań, zmniejszy się oddziaływanie kolei na otoczenie i w ten sposób przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców.