Z Warszawy Gdańskiej do Nasielska 160 km/h
inforail
01.06.2011 10:16
Z Warszawy Gdańskiej do Nasielska 160 km/h
25 maja 2011 roku odbył się testowy przejazd pociągiem FLIRT Kolei Mazowieckich z prędkością 160 km/h na odcinku Modlin – Nasielsk z planowanym czasem podróży 39 minut na trasie Warszawa Gdańska –Nasielsk. Próba powiodła się i Flirt przejechał ten odcinek o 5 minut szybciej niż pierwotnie zakładano. Na razie był to przejazd testowy. Pierwsi pasażerowie pojadą z taką prędkością po wyremontowanych torach, prowadzących do Trójmiasta na przełomie 2011 i 2012 roku. Przebudowa całego odcinka, liczącego 345 km, zakończy się w roku 2014. PKP Polskie Linie Kolejowe zbliżają się do finiszu prowadzonej od 2007 roku modernizacji linii kolejowej na obszarze lokalnego centrum sterowania w Nasielsku.
Ostateczne zakończenie prac przyniesie korzyści mieszkańcom aglomeracji warszawskiej i znacznej części Mazowsza, jak również wpłynie na skrócenie czasu przejazdu między Warszawą i Trójmiastem. Wraz z realizacją kolejnych odcinków, do użytku pasażerów były przekazywane nowe perony z wiatami i systemem informacji, przejścia podziemne wyposażone w windy lub pochylnie oraz inne elementy infrastruktury ułatwiające podróż koleją. Do najpoważniejszych zadań, należały: budowa nowego wiaduktu nad Al. Solidarności, modernizacja mostu na Kanale Żerańskim oraz modernizacja 260 metrowego mostu na Narwi (zakończenie w 2011 r.), wymagająca m.in. zsunięcia starego przęsła na brzeg, montażu nowej konstrukcji i nasunięcia na przyczółki i podpory. Prowadzenie tak kompleksowego zakresu prac było wykonywane przy zachowaniu ciągłości ruchu kolejowego.
Aktualnie między warszawską Białołęką i Świerczami, w miejsce likwidowanych przyjazdów kolejowych, powstaje 16 wiaduktów drogowych lub kolejowych. Oddanie ich do użytku do końca 2011 r., stworzy możliwość prowadzenia ruchu z prędkością ponad 160 km/h, a w szczególności przyniesie poprawę płynności i bezpieczeństwa ruchu lokalnego. Koszt wykonania 16 wiaduktów wynosi ok. 260 mln zł. Wykaz kontraktów budowlanych w ramach LCS Nasielsk (Warszawa Wschodnia 4,254 km – Świercze 70,780). Ostateczne zakończenie prac i likwidacja wszystkich ograniczeń ruchu do końca 2011 roku, stworzy możliwość sprawnej realizacji przewozów kolejowych na tym odcinku dla przewoźników towarowych i pasażerskich. Dzięki zastosowaniu bezstykowej metody łączenia szyn, budowie ekranów dźwiękochłonnych oraz wykorzystaniu innych rozwiązań, zmniejszy się oddziaływanie kolei na otoczenie i w ten sposób przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024