TRAXX AC z silnikiem spalinowym
inforail
24.05.2011 10:35
TRAXX AC z silnikiem spalinowym
Podczas tegorocznych targów „Transport Logistic 2011”, które odbyły się w dniach 10-13 maja, Bombardier Transportation dokonał premierowego pokazu lokomotywy elektrycznej BOMBARDIER TRAXX AC, wyposażonej w dodatkowy silnik spalinowy. Silnik ten, określany jako Last Mile Diesel, umożliwia prowadzenie pracy manewrowej lokomotywą elektryczną na odcinkach niezelektryfikowanych. Nowa technologia daje większą elastyczność np. na stacjach końcowych, w terminalach, w portach czy też na terenach fabrycznych. W takich miejscach ostatnie odcinki torów są zazwyczaj niezelektryfikowane i lokomotywy elektryczne musiały być zastępowane lokomotywami spalinowymi. Nowa lokomotywa TRAXX AC z silnikiem Last Mile Diesel pozwala na niczym nieprzerwany kolejowy transport towarowy.
Åke Wennberg, prezes Dywizji Lokomotyw i Wyposażenia w Bombardier Transportation, powiedział: „Nasza najnowsza lokomotywa to prawdziwa innowacja, wraz z którą pojawia się szereg nowych możliwości w zakresie kolejowego transportu towarowego. Jestem przekonany, że klienci będą pod wrażeniem naszego nowego produktu.”Pierwszych pięć lokomotyw tego typu zostało już zamówionych przez firmę leasingową Railpool pod koniec ubiegłego roku. „Spełnia się nasze odwieczne marzenie, a i rynek czekał na taką okazję. Przekonało nas to rozwiązanie”, wyjaśnił dr Walter Breinl, dyrektor zarządzający w Railpool GmbH. Trzy z tych pięciu lokomotyw będą leasingowane przez szwajcarską prywatną firmę kolejową BLS Cargo. „Lokomotywy Last Mile Diesel pozwalają BLS Cargo rozwinąć się na nowych rynkach”, powiedział dr Dirk Stahl, prezes BLS Cargo. „Naszym klientom ze Szwajcarii, Niemiec i Austrii możemy zaoferować innowacyjne, a przede wszystkim efektywne rozwiązania logistyczne.”Lokomotywa TRAXX AC z silnikiem Last Mile Diesel to kolejna ulepszona wersja dobrze już znanych i sprawdzonych pojazdów platformy TRAXX, która powstała dzięki ścisłej współpracy z klientami. Co więcej, rozwiązanie Last Mile Diesel wypracowano na podstawie doświadczeń związanych z eksploatacją lokomotywy z napędem hybrydowym BOMBARDIER ALP 45 Dual Power na rynku północnoamerykańskim. Kolejnym planowanym krokiem jest stworzenie lokomotywy TRAXX DC z silnikiem Last Mile Diesel. Rodzina lokomotyw należących do platformy TRAXX przeznaczona jest do ruchu pasażerskiego i towarowego, krajowego i międzynarodowego. W skład platformy lokomotyw TRAXX wchodzą trzy typy pojazdów z napędem elektrycznym (jednosystemowe zasilane prądem stałym lub przemiennym oraz wielosystemowe) oraz pojazdy spalinowo-elektryczne. Cechą charakterystyczną wszystkich lokomotyw TRAXX jest ich modułowa konstrukcja. Lokomotywy wyposażone są w urządzenia napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC. W sumie sprzedano już ponad 1500 lokomotyw TRAXX.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024