Zürich: SBB inwestuje w tabor do połączeń regionalnych.
inforail
04.01.2007 20:09
Zürich: SBB inwestuje w tabor do połączeń regionalnych.
SBB zainwestuje prawie 326 milionów franków szwajcarskich (773 milionów złotych) w modernizację oraz nowe pociągi regionalne. SBB zakupi 140 nowych niskopodłogowych wagonów środkowych oraz wyposaży w klimatyzację pociągi podmiejskie. Oprócz tego koleje zakupiły również piętrowe zespoły trakcyjne oraz wagony dla S-Bahn Zürich.
Dostawcą 140 nowych wagonów regionalnych został koncern Bombardier Transportation. Nowe wagony będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób z wózkami dziecięcymi. Wagony te mają zastąpić stare eksploatowane obecnie w pociągach regionalnych, co ma przyczynić się do poprawy komfortu podróżowania. Koszt taboru to 262 miliony franków (607 milionów złotych). Dodatkowo pozostałe pociągi regionalne zostaną wyposażone w klimatyzację.To zadanie pochłonie 64 miliony frankw (148 milionów złotych). Również te działania mają na celu poprawę jakości podróżowania pociągami regionalnymi.
Wraz z dostawą nowych pociągów piętrowych oraz niskopodłogowch wagonów piętrowych pojawia się możliwość poprawienia oferty pociągów S-Bahn Zürich. SBB planuje do końca 2007 roku wprowadzić do ruchu 90 do 120 wagonów składających się na piętrowe zespoły trakcyjne oraz 113 piętrowych wagonów środkowych. Dzięki temu wszystkie połączenia S-Bahn Zürich będą realizowane taborem przystosowanym dla osób niepełnosprawnych oraz znacząco zwiększy się ilość miejsc w pociągach. To pozwoli na znaczną rozbudowę oferty.
Posiadana obecnie przez SBB flota wagonów IV przeznaczonych do pociągów InterCity, licząca 508 sztuk zostanie w przeciągu lat 2007 –2013 zmodernizowana. Tutaj zostanie zainwestowane 56 milionów franków szwajcarskich (124 miliony złotych). Program obejmuje 223 jeszcze nie zmodernizowane wagony, gdzie podczas planowych rewizji zostaną również przeprowadzone prace modernizacyjne. Obejmują one wymianę okien, podłóg, obić siedzeń, oświetlenia oraz malowanie wagonu.
SBB zakłada również zakupienie 26 nowych lokomotyw manewrowych przeznaczonych dla potrzeb pasażerskich. Przetarg będzie ogłoszony w roku 2007. Oprócz tego spółka planuje również zmodernizowanie w latach 2009 –2010 około 50 lokomotyw manewrowych.
Źródło: Komunikat prasowy SBB.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024