Stacja Marymont otwarta
infotram
03.01.2007 13:12
Stacja Marymont otwarta
W dniu 29 listopada 2006 roku oddana została do dyspozycji pasażerów kolejna, siedemnasta, stacja warszawskiego metra –Marymont. Jak na razie do nowego przystanku dociera tylko pociąg wahadłowy kursujący tu z Placu Wilsona.
Historia budowy
Prace przy budowie stacji Marymont rozpoczęły się w dniu 9 kwietnia 2005 roku i trwały do 21 listopada ubiegłego roku, a więc zakończyły się kilka tygodni przed planowanym terminem. Do 13 grudnia 2006 roku odbywały się odbiory techniczne stacji przez służby Metra Warszawskiego, następnie obiekt został zgłoszony do odbiorów służbom państwowym. Po wydaniu pozytywnych opinii przez Inspekcję Ochrony Środowiska, Państwową Inspekcję Sanitarną, Państwową Inspekcję Pracy i Państwową Straż Pożarną, Metro Warszawskie wystąpiło w dniu 18 grudnia 2006 roku do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Pozwolenie to zostało wydane 29 grudnia.
Lokalizacja
Stacja Warszawskiego Metra “Marymont”jest usytuowana w węźle komunikacyjnym o nieregularnym układzie, utworzonym przez biegnący z południa na północ ciąg ulic J. Słowackiego i ul. Marymonckiej (stanowiący główny wlot do Warszawy lewobrzeżnej od północy), do którego zaliczają się:
z południowego zachodu –ul. Ks. J.Popiełuszki
z zachodu –ul. Włościańska
ze wschodu –ul. Gdańska i ul. Potocka
z północy –skrzyżowanie ul. Marymonckiej z Trasą Armii Krajowej.
Wzdłuż wschodniej krawędzi ul. Słowackiego biegną tory i zlokalizowana jest pętla tramwajowa. Przystanki tramwajowe i autobusowe po wschodniej stronie ul. Słowackiego połączone są z zachodnią krawędzią ulicy istniejącym przejściem dla pieszych. Przejście to połączone zostało z halą odpraw w głowicy południowej. Stacja metra A-19 jest usytuowana pod chodnikiem po zachodniej stronie ul. Słowackiego.
Dostęp dla osób niepełnosprawnych
Zgodnie z obowiązującymi przepisami stacja Metra jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Zapewnia to winda zlokalizowana przy wyjściu północnym. Na peronie i głównych ciągach komunikacyjnych wyróżniono kolorem charakterystyczne elementów mogące stanowić zagrożenie dla osób z dysfunkcją ruchu. Chodzi tu o:
– krawędź peronu ,
– początek i koniec schodów,
– wejścia do windy.
Zasady korzystania z ruchu wahadłowego na stacji Marymont
Dla wygody pasażerów korzystających z pociągu wahadłowego, kursującego na trasie pomiędzy stacjami Pl. Wilsona – Marymont, uruchomiony został nowy system informacyjny. Na monitorach LCD, zamontowanych m.in. na peronach, wskazywany jest kierunek jazdy kolejnego pociągu i czas pozostający do jego odjazdu. Dodatkowo pociąg wahadłowy, kursujący średnio co 15 minut, zabierając pasażerów ze stacji Pl. Wilsona (z peronu w kierunku Kabat) posiada na szybach wagonów specjalne tablice z informacją o trasie przejazdu. Powodem wprowadzenia takiej organizacji ruchu jest brak torów do zawracania pociągów za stacją Marymont. Pociągi podziemnej kolejki będą mogły zawrócić dopiero po oddaniu do użytku kolejnej stacji –Słodowiec. 'Słodowiec zostanie oddany w terminie, wówczas ten problem techniczny będzie rozwiązany. W pierwszym kwartale 2008 roku oddamy wszystkie stacje i zakończymy budowę pierwszej linii metra’ – powiedział wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz podczas uroczystości otwarcia nowej stacji.
Stacja Marymont w liczbach
Długość 156 metrów
Szerokość 21 metrów
Konstrukcja trójnawowa o osiach poprzecznych co 12 metrów i osiach podłużnych w odstępach 7.5 –5.0 – 7.5 m
Szerokość peronu 10 m
Odległość od poprzedniej stacji (Pl. Wilsona) 860 metrów.
Więcej informacji na temat nowej stacji można znaleźć na stronie www.metro.waw.pl .
Zdjęcia Metro Warszawskie
Więcej z Działu Kontrakty
Dyneburg kupuje siedem nowych tramwajów
26.04.2021
GAiT sprzedają kompletne stopiątki
15.04.2021
30. Lajkonik gotowy do ruchu
09.04.2021
Transport przyszłości – jaki będzie?
31.03.2021
Taborowa wyprzedaż w Ostrawie
10.03.2021
Jest ugoda w Olsztynie. Po 5 latach
09.12.2020
Więcej z Działu Prawo
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Będzie pierwszeństwo dla tramwajów
24.11.2020
Więcej z Działu Przewoźnicy
Stopiątki grzeją. Nawet w upały
17.06.2021
Trwa budowa Moderusów dla MPK Wrocław
12.06.2021
Busy zastąpią tramwaje w Sosnowcu
02.06.2021
Lajkoniki na linii nr 9 codziennie
12.05.2021
Nowe Tatry wożą już Poznaniaków
11.05.2021
Komplet Moderusów Beta w Elblągu
20.04.2021
Pilzno wycofuje tramwaje Astra
18.03.2021
Tramwaje Śląskie wycofują wagony E1
11.03.2021
Gdańskie stopiątki nadal w ruchu
24.02.2021
Zamiana pętli w Warszawie
18.02.2021
Więcej z Działu Producenci
Modertans pokazał krótką Gammę [FILM]
11.06.2021
CAF dostarczy 15 tramwajów dla Lizbony
22.04.2021
Tramwajem po cyfrowych szynach
03.02.2021
Pierwszy Citylink dotarł na Węgry
21.01.2021
W Kaliningradzie pokazano Korsarza
28.12.2020
Petersburg leasinguje tramwaje
18.11.2020
Więcej z Działu Infrastruktura
Kraków kontroluje szyny tramwajowe
22.06.2021
Kolejne zmiany na budowie metra
15.06.2021
Weekendowe prace torowe w Łodzi
09.06.2021
W Szczecinie pracują także nocami
01.06.2021