Lotnisko Chopina – lider w socialmediach
Pierwsze miejsce wśród lotnisk w Europie i ósme miejsce wśród lotnisk na świecie zajmuje Lotnisko Chopina pod względem liczby fanów na Facebooku. Aktywność fanów i liczba komentarzy pod naszymi wpisami stawia nas również w czołówce wszystkich polskich profili.
W końcu kwietnia profil Lotniska Chopina na Facebooku obserwowało na stałe blisko 8200 osób. Żadne inne europejskie lotnisko –w tym te największe, jak Londyn Heathrow, Paryż CDG, czy Frankfurt –nie zebrało większej liczby fanów. W skali świata pod tym względem lepszych jest jedynie sześć portów lotniczych w USA oraz lotnisko Changi w Singapurze.
– Lotniska albo nie odkryły jeszcze potencjału Facebooka do komunikacji ze swoimi klientami, albo nie wiedzą jak z niego korzystać. My już to wiemy –wyjaśnia Sylwester Puczen, specjalista ds. mediów społecznościowych w Biurze Public Relations.
Lotnisko Chopina należy także do liderów polskiego Facebooka w zakresie aktywizowania wspólnoty swoich fanów. Blisko 25 proc. osób śledzących profil lotniska pozostaje z nim w stałej interakcji –uczestniczy w toczących się dyskusjach, wrzuca własne zdjęcia i informacje, poleca wpisy innym użytkownikom. – To sprawia, że nasz profil żyje i jest atrakcyjny dla odbiorców. O to właśnie nam chodziło –cieszy się Sylwester Puczen.
Pod względem interakcji z fanami strona lotniska bije na głowę inne polskie profile, m.in. tak znane jak fanpage Kuby Wojewódzkiego (blisko 500 tys. zarejestrowanych fanów, interakcja –1,5 proc.), Kominka (najpopularniejszy polski bloger, 12 tys. fanów, interakcja –13,7 proc.), czy Polskich Linii Lotniczych LOT (14,5 tys. fanów, interakcja 3,02 proc.).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sukcesy Lotniska Chopina w mediach społecznościowych zostały zauważone i docenione przez fachowców z branży public relations i komunikacji internetowej. Opisy sposobu wykorzystania Facebooka w komunikacji z klientami opublikowało branżowe pismo „Marketing w Praktyce”, a także portale Proto.pl i Internet Standard. Przedstawiciele lotniska prezentowali swoje doświadczenia także na dorocznym Kongresie Profesjonalistów Public Relations, który odbył się pod koniec kwietnia we Wrocławiu.
– Nasza prezentacja została bardzo ciepło przyjęta i zebraliśmy wiele pochwał. To wszystko wiele dla nas znaczy, bo świadczy o tym, że praca w którą wkładamy wiele serca ma sens i jest doceniana przez odbiorców –podkreśla Sylwester Puczen.
Lotnisko Chopina w socialmediach:
www.facebook.com/lotniskochopina
www.twitter.com/chopinairport
http://lotniskochopina.blip.pl
www.youtube.pl/lotniskochopina