Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

13 nowych tramwajów dla RSAG Rostock

infotram
09.05.2011 20:16
Rostocker Straßenbahn AG (RSAG) zakupi 13 nowych tramwajów od konsorcjum Vossloh Kiepe (Düsseldorf) i Vossloh Pojazdy Szynowe (Valencia). Nowoczesne, w 100% niskopodłogowe wagony mają zastąpić nieco już wysłużone wagony Tatra T6, które były eksploatowane w Rostocku od 1989 roku. Dostawy pierwszych nowych tramwajów rozpoczną się w 2013 r. Wszystkie wagony będą już w Rostocku w pierwszych miesiącach 2014 roku.
Nowe, 5-częściowe wagony, będą miały 32 m długości i 2,65 m szerokości. Co ciekawe tramwaje będą przystosowane do eksploatacji zarówno naziemnej, jak i podziemnej, a więc będą mogły poruszać się w tunelach. Ponadto „TramLinksy”będą wyposażone w systemy informacji pasażerskiej, ogrzewanie, klimatyzację i wentylację – zarówno w kabinie motorniczego, jak i przedziałach pasażerskich.
Nowy tramwaj dla Rostocku
Najbardziej charakterystyczną cechą nowego tramwaju jest bardzo niskie zużycie energii. Stanowi to wynik ponownego wykorzystania energii hamowania uzyskiwany poprzez zastosowanie wysokiej jakości kondensatorów –tzw. „Supercaps”, montowanych w górnej części dachu pojazdu. Zaoszczędzona przy hamowaniu energia jest następnie ponownie wykorzystywana przy przyspieszeniu, a także ogrzewaniu lub klimatyzowaniu wagonu. Stanowi to dla przewoźnika ważny eksploatacyjny element, generujący znaczne oszczędności w prowadzeniu komunikacji tramwajowej w mieście.  
Oprócz wspomnianych wcześniej wagonów Tatra RSAG eksploatuje obecnie również wagony Bombardier NB4 i DWA 6NGTWDE. Łącznie tabor przewoźnika liczy około 95 wagonów tramwajowych.