Infostazioni – system informacji pasażerskiej
inforail
28.03.2011 21:43
Infostazioni – system informacji pasażerskiej
Wracając raz jeszcze do konferencji Nowoczesne dworce i przystanki kolejowe, która w lutym odbyła się w Warszawie proponujemy bliższe przyjrzenie się jednemu z systemów informacji pasażerskiej. Prezentacji systemu Infostazioni, bo o nim mowa, dokonali Michał Stawiński i Marek Kośnik z firmy SCAI Polska. Infostazioni jest systemem stworzonym przez firmę TSF Italia do zarządzania dostępem do informacji na stacjach kolejowych. Umożliwia on nadawanie komunikatów związanych z następującymi obszarami:
•Ruch kolejowy
•Informacje bieżące
•Informacja turystyczna
•Reklamy
•Wiadomości użyteczne dla podróżnych.
Informacje przekazywane przez system pochodzą z systemów pokładowych (np. GPS), systemów naziemnych, systemów sterowania ruchem (CTC) bądź od personelu. Za przetwarzanie informacji odpowiedzialny jest system centralny –Ravel. Informacje dla pasażerów prezentowane są na wyświetlaczach diodowych oraz przy pomocy urządzeń informacji głosowej. Są także dostępne na stronach internetowych bądź intranetowych oraz poprzez WAP, SMS-y i infolinie. Dodatkową funkcjonalnością systemu jest możliwość dostarczania podróżnym informacji na temat zaistniałych opóźnień, obliczanych w czasie rzeczywistym, na podstawie przeprowadzonych symulacji.
Główne funkcjonalności systemu, to zdaniem prelegentów:
•Pozyskiwanie danych od zewnętrznych systemów kontrolujących rozkłady jazdy
•Odbieranie wiadomości wysłanych przez aplikacje zarządzające, przetwarzanie zawartości i na podstawie zapisanych ustawień uzupełnianie ich dodatkowymi informacjami
•Zapamiętywanie informacji o bieżącym stanie systemu i możliwość ich odczytu poprzez Internet
•Wysyłanie wiadomości do urządzeń bezpośredniej obsługi
•Komunikacja z pasażerami –następuje poprzez odczyt określonych informacji i przetworzenie je w zrozumiałe wiadomości głosowe
System Infostazioni umożliwia świadczenie usług stacjom kolejowym każdej wielkości –od niewielkich jednostek po masowe centra obsługi pasażerskiej. Współpracuje także z wieloma innymi systemami kontroli ruchu. System charakteryzuje się tym, że interfejsy wejściowe i wyjściowe są niezależne i z tego względu mogą być aktywowane albo podczas instalacji albo w późniejszym okresie użytkowania. Mogą także zostać zastąpione innymi jednostkami, w zależności od systemów wejściowych i urządzeń odbiorczych. Moduły mogą być montowane zarówno w tym samym systemie jak również w różnych jednostkach, połączonych w sieci LAN lub WAN. Dodatkowo moduły zewnętrzne mogą być aktywowane w zależności od występujących potrzeb. Modułowość całego systemu sprawia, iż wykrycie usterki zajmuje mniej czasu i pochłania mniej środków na jej usunięcie. Komunikacja między poszczególnymi urządzeniami jest zdefiniowana poprzez powszechnie znane protokoły komunikacyjne. Pozwala to na dodawanie dodatkowych modułów bez ingerencji w pozostałe.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024