Będzie strajk kolejarzy?
inforail
17.03.2011 13:47
Będzie strajk kolejarzy?
Kilkunastogodzinne obrady Trójstronnego Zespołu ds. Kolejnictwa, trwające od popołudnia 16 marca br. w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury z udziałem ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, skończyły się zawarciem wspólnego stanowiska strony związkowej i wydaniem ustaleń dotyczących przeprowadzenia w zakładach spółek kolejowych przeznaczonych do prywatyzacji (Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, PKP CARGO, PKP Intercity) referendum strajkowego. Stronom nie udało się zawrzeć porozumienia w sprawie zawierania Paktów Gwarancji Socjalnych dla pracowników przeznaczonych do prywatyzacji kolejowych spółek.
Najbardziej paląca sytuacja występuje w Przedsiębiorstwie Napraw Infrastruktury, które pomimo niezawarcia przez Zarząd PKP S.A. ze związkami zawodowymi Paktu Gwarancji Socjalnych na okoliczność prywatyzacji, jest już na końcowym etapie procesu prywatyzacyjnego wyłonienia potencjalnych inwestorów.
Federacja Związków Zawodowych Pracowników PK niezmiennie stoi na stanowisku, że Pakty muszą być negocjowane i zawarte przed zmianami własnościowymi w spółkach;muszą stanowić integralną część umów prywatyzacyjnych, a decyzja Ministra Infrastruktury o finalnym zbyciu danej spółki musi być uzależniona od satysfakcjonującej pracowników i ich reprezentacji treści Paktów.
STANOWISKO związków zwodowych reprezentowanych w Zespole Trójstronnym ds. Kolejnictwa w związku z fiaskiem dialogu społecznego podczas wielogodzinnego posiedzenia Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa w dniach 16 i 17 marca 2011 r.
Strona społeczna domagała się, by w związku z prowadzonym procesem prywatyzacji spółek Grupy PKP, między zarządami spółek i partnerami społecznymi przeprowadzić negocjacje i zawrzeć pakty gwarancji pracowniczych, oddzielnie dla pracowników każdej z prywatyzowanych spółek, które stanowić będą część zobowiązań finansowo-prawnych udostępnianych inwestorom w ramach tzw. due dilligence prywatyzowanej spółki. Jedyny wyjątek miał dotyczyć będącej w toku prywatyzacji spółki Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, w sprawie której 1 kwietnia br. zorganizowane byłoby specjalne posiedzenie Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa.
W związku z tym, że strona rządowa nie zgodziła się na zawarcie porozumienia z klauzulą zabezpieczającą realizację postanowienia o paktach gwarancji pracowniczych, w postaci uznania prawa do strajku w przypadku zerwania porozumienia, związki zawodowe uruchamiają referendum strajkowe w zakładach spółek planowanych do prywatyzacji.
/-/ podpisy strony związkowej
Warszawa, dnia 17.03.2011
USTALENIA związków zawodowych reprezentowanych w Zespole Trójstronnym ds. Kolejnictwa w sprawie przeprowadzenia referendum strajkowego
Związki zawodowe ustalają, że w dniach 22.03-20.04.2011 r. w poszczególnych zakładach spółek PNI, PKP Cargo, PKP Intercity zostanie przeprowadzone referendum strajkowe.
Ustala się następujące pytanie referendalne:
Czy jesteś za podjęciem akcji strajkowej w przypadku kontynuacji procesu prywatyzacji spółek kolejowych bez gwarancji zawarcia pakietów socjalnych?
Zobowiązuje się poszczególne organizacje zakładowe do stworzenia wspólnych komitetów referendalnych celem przeprowadzenia referendum.
Protokoły z przeprowadzonego referendum należy sporządzić w trzech egzemplarzach i przesłać w terminie do 22.04.2011 r., po jednym do:
– Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ 'Solidarność’, ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa fax. 22 4733841
– Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP, ul. Jaracza 2, 00-378 Warszawa fax. 22 6229830
– Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych, ul. Grójecka 17, 02-021 Warszawa fax. 22 4742616
/-/ podpisy strony związkowej
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024