Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będą kolejne niskopodłogowe tramwaje w Szczecinie

infotram
14.03.2011 21:53
Ostatni z niskopodłogowych tramwajów zamówionych w bydgoskiej Pesie jest już w Szczecinie. Szósty z tramwajów dotarł do zajezdni w al. Wojska Polskiego w nocy z wtorku na środę. Tym samym producent tramwajów dostarczył do Szczecina wszystkie pojazdy trzy tygodnie przed terminem.
Szczecińska PESA Swing (foto: Wikipedia)
Przypomnijmy, ze Szczecin zamówił sześć niskopodłogowych tramwajów. Każdy ma 31, 82 metra długości i złożony jest z pięciu członów. To najdłuższe Swingi w Polsce wyprodukowane specjalnie dla Szczecina. Pojazdy są w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w system monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego. Pasażerowie mogą zakupić bilety w zamontowanych w pojazdach automatach. Zamontowane zostały także cztery ekrany LCD, na których wyświetlany jest m.in. przebieg trasy.
W pełni skomputeryzowane są także stanowiska motorniczych, którzy sterują tramwajem za pomocą joysticka oraz panelu dotykowego w kabinie. Tramwaje mają nowoczesny design, pomalowane zostały w barwy Floating Garden a siedzenia w pojeździe posiadają tkaninę zgodną z marką Szczecina. Nowoczesne tramwaje znacznie podniosły komfort jazdy pasażerów. W chwili obecnej na trasę wyjechały już cztery Swingi, które obsługują kursującą pomiędzy Krzekowem a Basenem Górniczym linię 7. Debiut niskopodłogowego tramwaju nastąpił 1 lutego. Do dziś pierwszy z pojazdów przejechał już blisko 10 tys. km. Kolejne dwa Swingi zaczną wozić pasażerów w przyszłym tygodniu.
Szczecińska PESA Swing (foto: UM Szczecin)
Niskopodłogowymi tramwajami podróżować będą także pasażerowie na trasie Basen Górniczy –Gumieńce, na której kursuje linia 8. Na zakup niskopodłogowych tramwajów miasto przeznaczyło ok. 45 milionów złotych. To nie koniec zakupów nowoczesnego taboru w Szczecinie. W tym roku spółka Tramwaje Szczecińskie planuje ogłoszenie przetargu na zakup kolejnych 22. niskopodłogowych pojazdów.
Szczecińska PESA Swing (foto: UM Szczecin)
Oprócz zakupów nowych tramwajów Szczecin będzie także modernizował torowiska. W czwartek otwarte zostały oferty w przetargu na „Wykonanie dokumentacji na przebudowę torowisk tramwajowych i sieci trakcyjnej. Zgłosiło się 11 firm. Postępowanie obejmuje trzy zadania: opracowanie programu fukcjonalno –użytkowego, dokumentacji projektowej i aktualizacji dokumentacji projektowej. Wszystkie oferty złożone mieszczą się w przedziale cenowym, jakie Gmina Miasto Szczecin chce przeznaczyć na te zadania. Program funkcjonalno –użytkowy zostanie wykorzystany do udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie prac projektowych. Znajdą się tam m.in. podstawowe wytyczne dla wykonania dokumentacji projektowej.
Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie dokumentacji dla torowisk w al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Matejki do Mazurskiej wraz z węzłem Plac Rodła oraz al. Wyzwolenia od zwrotnic na Placu Rodła do ul. Malczewskiego. Opracowanie dokumentacji projektowej zakłada aż VII zadań i obejmuje także uzyskanie pozwolenia na budowę. Są to zadania dotyczące przebudowy torowiska i sieci trakcyjnej na niżej wymienionych odcinkach: ul. Wyszyńskiego przy Moście Długim o długości, trzy odcinki ul. Energetyków, Most Portowy, pięć odcinków ul. Gdańskiej, pętla Basen Górniczy (zakres prac na Basenie Górniczym obejmuje także dokumentację przebudowy pętli autobusowo –tramwajowej dla potrzeb Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju). al. Bohaterów Warszawy (skrzyżowanie z ul. Jagiellońską), ul. Żołnierska i ul. Mickiewicza (odcinek od ul. Somosierry do ul. Twardowskiego).
Aktualizacja dokumentacji projektowej oraz opracowanie dokumentacji projektowej dla torowisk na ul. Wawrzyniaka (od ul. Mickiewicza do al. Wojska Polskiego), Placu Żołnierza Polskiego (od al. Wyzwolenia dl Placu Hołdu Pruskiego) oraz al. Wyzwolenia (od Placu Rodła do Placu Żołnierza Polskiego). W chwili obecnej oferty sprawdzane są pod względem formalnym. Po rozstrzygnięciu postępowania i podpisania umów wykonawcy będą mieli 70 dni na wykonanie programu funkcjonalno –użytkowego oraz 180 dni na przygotowanie dokumentacji projektowej bądź sporządzenia aktualizacji dokumentacji projektowej torowisk.