Hamburg: Do Danii ICE zamiast IC3.
inforail
27.12.2006 19:32
Hamburg: Do Danii ICE zamiast IC3.
Na fali entuzjazmu związanego z nowym millenium koleje niemieckie Deutsche Bahn postanowiły rozszerzyć sieć szybkich pociągów o wysokiej jakości również na mniejsze miasta położone przy niezelektryfikowanych krętych liniach. Chodziło głównie o obszar między Norymbergą, a Dreznem z przejazdem przez Hof. Dlatego też postawiono na konstrukcję ze zbliżonym do ICE-T wyglądem. Różnica polegała na zastosowaniu napędu spalinowego oraz czterech wagonów. Nowy pociąg miał prędkość maksymalną 200 km/h. Zastosowano również nowy system wychyłu pudła, który okazał się być fatalną opcją. Nowe pociągi określane jako ICE –TD rozpoczęły jazdy testowe w 2001 roku. W 2004 zaczęły jazdy planowe, gdzie po wielu problemach z systemem wychylnym oraz stwierdzeniu mikropęknięć zostały wycofane z ruchu i zastąpione ostatecznie klasycznymi składami. DB szukało możliwości zagospodarowania nowego taboru. Próbowano nawet jednostki sprzedać, bez skutku. Jednak wszystko wskazuje na to, że w końcu znaleziono nowe zadania dla sprzętu.
Plan zakłada zastąpienie jednostek IC3 kolei duńskich DSB wjeżdżających do Niemiec na połączeniach z Danii poprzez składy ICE-TD. Chodzi o połączenie Hamburg – Århus oraz linię Kopenhaga –Hamburg, z możliwością przedłużenia niektórych połączeń do Berlina. Warunki panujące na tych połączeniach są wręcz stworzone pod ICE-TD, gdzie pociąg musi być krótki (aby wszedł na prom), musi stanowić jednostkę samojezdną (aby móc wjechać na i zjechać z promu). Również większa prędkość (200km/h ICE-TD przy 180km/h w IC3) daje większe możliwości. Zwłaszcza w połączeniu z wychylnym pudłem. Niestety nadal pozostaje niepewnym jak pociągi będą się spisywały w nowych warunkach. Dotychczasowa eksploatacja pozostawiała wiele do życzenia, dlatego naiwnym byłoby oczekiwanie, że nowe zadania będą wykonywane bezproblemowo. Decyzja o realizacji tego planu jeszcze nie zapadła. Na chwilę obecną trwają rozmowy między DB oraz DSB. Trwają również przygotowania do przystosowania jednostek ICE-TD do ruchu w Danii.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024