Warszawskie Metro kupuje wagony
infotram
19.12.2006 21:43
Warszawskie Metro kupuje wagony
W pierwszych dniach grudnia Zarząd Metra Warszawskiego podjął decyzję o zakupie pięciu sześciowagonowych pociągów do obsługi pierwszej linii metra. Kroki te zostały podjęte w związku z coraz szybciej zbliżającym się oddaniem do użytku kolejnych stacji kolejki podziemnej. Na zaciągnięcie zobowiązania finansowego o wartości 185 milionów złotych brutto, zgodziła się rada nadzorcza spółki. Zakup zostanie zrealizowany w trybie przetargu, który powinien zostać ogłoszony już niebawem. Jak powiedział nam rzecznik prasowy Metra Warszawskiego Grzegorz Żurawski będzie to przetarg nieograniczony, w którym wystartować będzie mógł każdy producent, który da radę spełnić warunki SIWZ. Tabor będzie włączony do ruchu wraz z uruchomieniem ostatniej stacji pierwszej linii. Według założeń, nowe pociągi będą musiały być kompatybilne z obecnie posiadanym taborem (rosyjski serii „81”lub alstomowski „Metropolis”), co zminimalizuje koszty ich eksploatacji. Między innymi będzie istniała możliwość wykorzystywania tych samych części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych oraz urządzeń diagnostycznych, które są już w posiadaniu Metra. Oddanie do użytku bielańskiego odcinka podziemnej kolejki, wraz z węzłem komunikacyjnym Młociny, spowoduje znaczne zwiększenie liczby pasażerów. Z punktu widzenia zarządu spółki wprowadzenie do ruchu 5 dodatkowych pociągów, będzie konieczne do zapewnienia sprawnej obsługi całej pierwszej linii metra przy zachowaniu dotychczasowej częstotliwości kursowania (w szczycie co około 2 min. 50 sek.).
Obecnie Metro Warszawskie dysponuje 168 wagonami złożonymi w 33 pociągi –15 czterowagonowych pociągów serii „81”(60 wagonów) oraz 18 pociągów sześciowagonowych serii „Metropolis”(108 wagonów). 25 kwietnia i 16 października tego roku, podpisane zostały kontrakty na dostawę trzydziestu wagonów pośrednich i uzupełnienie do sześciu wagonów obecnie eksploatowanych składów serii „81”produkcji rosyjskiej. Po ich realizacji Metro Warszawskie posiadać będzie w sumie 198 wagonów złożonych w 33 składy –15 pociągów sześciowagonowych serii „81”(90 wagonów) i 18 serii „Metropolis”(108 wagonów). Po realizacji kontraktu na kolejnych pięć pociągów, pierwsza linia będzie docelowo obsługiwana przez 228 wagonów złożonych w 38 składów.
O szczegółach specyfikacji przetargowej poinformujemy na łamach portalu InfoBus.
Więcej z Działu Kontrakty
Bydgoszcz celuje w 46 nowych tramwajów
12.08.2021
MPK Łódź sprzedaje dwa Konstale
26.07.2021
Trzy oferty na trzecią linię metra
28.06.2021
Dyneburg kupuje siedem nowych tramwajów
26.04.2021
GAiT sprzedają kompletne stopiątki
15.04.2021
30. Lajkonik gotowy do ruchu
09.04.2021
Transport przyszłości – jaki będzie?
31.03.2021
Więcej z Działu Prawo
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Będzie pierwszeństwo dla tramwajów
24.11.2020
Więcej z Działu Przewoźnicy
Już 40 Lajkoników wozi pasażerów
13.07.2021
Stopiątki grzeją. Nawet w upały
17.06.2021
Trwa budowa Moderusów dla MPK Wrocław
12.06.2021
Busy zastąpią tramwaje w Sosnowcu
02.06.2021
Lajkoniki na linii nr 9 codziennie
12.05.2021
Nowe Tatry wożą już Poznaniaków
11.05.2021
Komplet Moderusów Beta w Elblągu
20.04.2021
Pilzno wycofuje tramwaje Astra
18.03.2021
Tramwaje Śląskie wycofują wagony E1
11.03.2021
Więcej z Działu Producenci
Dwa pierwsze Swingi są już w Iasi
04.08.2021
Nowe składy dla metra w Baku; od TMH
03.08.2021
PESA buduje tramwaje dla Torunia
01.07.2021
Modertans pokazał krótką Gammę [FILM]
11.06.2021
CAF dostarczy 15 tramwajów dla Lizbony
22.04.2021
Tramwajem po cyfrowych szynach
03.02.2021
Pierwszy Citylink dotarł na Węgry
21.01.2021