Warszawskie Metro kupuje wagony
infotram
19.12.2006 21:43
Warszawskie Metro kupuje wagony
W pierwszych dniach grudnia Zarząd Metra Warszawskiego podjął decyzję o zakupie pięciu sześciowagonowych pociągów do obsługi pierwszej linii metra. Kroki te zostały podjęte w związku z coraz szybciej zbliżającym się oddaniem do użytku kolejnych stacji kolejki podziemnej. Na zaciągnięcie zobowiązania finansowego o wartości 185 milionów złotych brutto, zgodziła się rada nadzorcza spółki. Zakup zostanie zrealizowany w trybie przetargu, który powinien zostać ogłoszony już niebawem. Jak powiedział nam rzecznik prasowy Metra Warszawskiego Grzegorz Żurawski będzie to przetarg nieograniczony, w którym wystartować będzie mógł każdy producent, który da radę spełnić warunki SIWZ. Tabor będzie włączony do ruchu wraz z uruchomieniem ostatniej stacji pierwszej linii. Według założeń, nowe pociągi będą musiały być kompatybilne z obecnie posiadanym taborem (rosyjski serii „81”lub alstomowski „Metropolis”), co zminimalizuje koszty ich eksploatacji. Między innymi będzie istniała możliwość wykorzystywania tych samych części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych oraz urządzeń diagnostycznych, które są już w posiadaniu Metra. Oddanie do użytku bielańskiego odcinka podziemnej kolejki, wraz z węzłem komunikacyjnym Młociny, spowoduje znaczne zwiększenie liczby pasażerów. Z punktu widzenia zarządu spółki wprowadzenie do ruchu 5 dodatkowych pociągów, będzie konieczne do zapewnienia sprawnej obsługi całej pierwszej linii metra przy zachowaniu dotychczasowej częstotliwości kursowania (w szczycie co około 2 min. 50 sek.).
Obecnie Metro Warszawskie dysponuje 168 wagonami złożonymi w 33 pociągi –15 czterowagonowych pociągów serii „81”(60 wagonów) oraz 18 pociągów sześciowagonowych serii „Metropolis”(108 wagonów). 25 kwietnia i 16 października tego roku, podpisane zostały kontrakty na dostawę trzydziestu wagonów pośrednich i uzupełnienie do sześciu wagonów obecnie eksploatowanych składów serii „81”produkcji rosyjskiej. Po ich realizacji Metro Warszawskie posiadać będzie w sumie 198 wagonów złożonych w 33 składy –15 pociągów sześciowagonowych serii „81”(90 wagonów) i 18 serii „Metropolis”(108 wagonów). Po realizacji kontraktu na kolejnych pięć pociągów, pierwsza linia będzie docelowo obsługiwana przez 228 wagonów złożonych w 38 składów.
O szczegółach specyfikacji przetargowej poinformujemy na łamach portalu InfoBus.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022