Radom w obronie „ósemki”
inforail
06.02.2011 17:28
Radom w obronie „ósemki”
Prezydent Andrzej Kosztowniak wystosował do Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka pismo, w którym w imieniu radomian wyraża protest przeciwko rządowym zamiarom odłożenia na bliżej nieokreślony czas realizacji tak istotnej dla naszego miasta inwestycji, jaką jest modernizacja kolei na trasie Radom-Warszawa.
Jest to kolejny, po obcięciu realizacji dróg ekspresowych, cios dla Radomia – czytamy w piśmie. Prezydent Andrzej Kosztowniak wskazuje na fatalne dla naszego miasta konsekwencje braku realizacji modernizacji torów do Warszawy: 'Trasa kolejowa nr 8, obok budowy dróg ekspresowych S7 i S12, jest dla mieszkańców regionu radomskiego ogromną szansą rozwoju społeczno –gospodarczego, szansą na nowe miejsca pracy, tym bardziej, że region charakteryzuje się wysokim strukturalnym bezrobociem. Szybkie i wygodne połączenie z Warszawą zwiększa szansę powodzenia dla Lotniska Radom –Sadków. Bez właściwej komunikacji ze stolicą możemy pogrzebać nasze nadzieje na zainteresowanie przedsiębiorców z zewnątrz lokowaniem swoich inwestycji w Radomiu. Miasto zostanie pozbawione wielu korzystnych wpływów, jakie wywarłyby we właściwym czasie zrealizowane inwestycje drogowe i kolejowe. Radomski obszar problemowy potrzebuje wielu inwestycji, w tym kolejowych, aby powoli acz skutecznie niwelować zapóźnienia gospodarcze i społeczne względem innych obszarów kraju, w mojej ocenie faworyzowanych przez tzw. ”gremia decyzyjne”w Polsce. Taka polityka transportowa państwa jest nieuzasadniona i krzywdząca dla wszystkim mniejszych miast, które i tak, aby dorównać większym, muszą pokonywać szereg innych trudności i wielokrotnie więcej się starać w wielu dziedzinach.’
'Nie podważam słuszności przeniesienia części środków finansowych Unii Europejskiej z inwestycji kolejowych na drogi, skoro istnieje zagrożenie ich niewykorzystania. Dziwnym trafem jednak, to właśnie znowu Radom zostaje umieszczony na liście projektów zagrożonych przesunięciem realizacji ogromnie ważnej dla miasta inwestycji kolejowej na bliżej nieokreślony termin. Dlaczego to mieszkańcy Radomia mają ponosić konsekwencje opóźnień, których przyczyny leżą po stronie PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządcy infrastruktury kolejowej? Dlaczego daje Pan przyzwolenie na kolejne zaprzepaszczenie szansy rozwoju naszego miasta?’ – pyta Prezydent Andrzej Kosztowniak.
Poniżej publikujemy treść petycji. Jeśli wyraża ona i Twoje poglądy – podpisz ją i wyślij do Ministra Infrastruktury na adres: [email protected] :
Do Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka
Panie Ministrze!
Panie Ministrze!
Kolejny, po obcięciu realizacji dróg ekspresowych, cios dla Radomia. Modernizacja trasy kolejowej nr 8 Warszawa –Radom odłożona na później.
Nie podważam słuszności przeniesienia części środków finansowych Unii Europejskiej z inwestycji kolejowych na drogi, skoro istnieje zagrożenie ich niewykorzystania.
Dziwnym trafem jednak, to właśnie znowu Radom zostaje umieszczony na liście projektów zagrożonych przesunięciem realizacji ogromnie ważnej dla miasta inwestycji kolejowej na bliżej nieokreślony termin. Dlaczego to mieszkańcy Radomia mają ponosić konsekwencje opóźnień, których przyczyny leżą po stronie PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządcy infrastruktury kolejowej? Dlaczego daje Pan przyzwolenie na kolejne zaprzepaszczenie szansy rozwoju naszego miasta?
Trasa kolejowa nr 8, obok budowy dróg ekspresowych S7 i S12, jest dla mieszkańców regionu radomskiego ogromną szansą rozwoju społeczno –gospodarczego, szansą na nowe miejsca pracy, tym bardziej, że region charakteryzuje się wysokim strukturalnym bezrobociem. Szybkie i wygodne połączenie z Warszawą zwiększa szansę powodzenia dla Lotniska Radom –Sadków. Bez właściwej komunikacji ze stolicą możemy pogrzebać nasze nadzieje na zainteresowanie przedsiębiorców z zewnątrz lokowaniem swoich inwestycji w Radomiu. Miasto zostanie pozbawione wielu korzystnych wpływów, jakie wywarłyby we właściwym czasie zrealizowane inwestycje drogowe i kolejowe. Radomski obszar problemowy potrzebuje wielu inwestycji, w tym kolejowych, aby powoli acz skutecznie niwelować zapóźnienia gospodarcze i społeczne względem innych obszarów kraju, w mojej ocenie faworyzowanych przez tzw. ”gremia decyzyjne”w Polsce. Taka polityka transportowa państwa jest nieuzasadniona i krzywdząca dla wszystkim mniejszych miast, które i tak, aby dorównać większym, muszą pokonywać szereg innych trudności i wielokrotnie więcej się starać w wielu dziedzinach.
Ja niżej podpisana/y zwracam się do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka o zweryfikowanie stanowiska w kwestii przesunięcia modernizacji trasy kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa –Radom na odległy termin i przywrócenie jej do realizacji w szybkim czasie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024