Budapeszt: Zamiast metra – tramwaj
Jak informują gazety ekonomiczne Portfólió, Privát Bankár oraz Világgazdaság, stołeczny samorząd w interesie utrzymania równowagi bilansu płatniczego, zrezygnuje z wielu „nieistotnych“inwestycji. Największe oszczędności Budapeszt uzyska przez wstrzymanie rozbudowy metra: czwarta linia nie pobiegnie do placu Bosnyák tér w dzielnicy willowo-dyplomatycznej Zugló, a skończy swój bieg pod dworcem kolejowym Budapeszt-Keleti. Na ulicę Thököly, aleje Rákóczi i most Elżbiety powróci tramwaj. Podobnie tramwaj pojawi się w alejach Bajcsy-Zsilinszky w śródmieściu, co umożliwi połączenie linii tramwajowych 14, 47 i 49, dzięki czemu tramwajem bez zbędnych przesiadek będzie można pojechać z leżącego na północy Pesztu Újpest do Budafok i dworca kolejowego Kelenföld na południu Budy. Dzięki odbudowie torowiska tramwajowego na wybrzeżu Dunaju naprzeciwko Parlamentu, podobnie połączone zostaną ze sobą linie tramwajowe 4, 6, 17, 19 i 41, przywracając bezprzesiadkowe połączenie północnej dzielnicy Budy —Óbuda z południem Budy: Budafok i Kamaraerdő. Przedłużenie metra do placu Bosnyák tér miało zakończyć się w 2015 r. Tramwaj powróci szybciej na wspomniane linie.