Budapeszt: Zmiany legislacyjno – organizacyjne na Węgrzech.
inforail
14.12.2006 15:48
Budapeszt: Zmiany legislacyjno – organizacyjne na Węgrzech.
Jak podaje prasa węgierska, Ministerstwo Gospodarki i Komunikacji Węgier powołało do życia nowy urząd, który rozpocznie swoje działanie od stycznia 2007 roku. Będzie to Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) – czyli Narodowa Władza Komunikacyjna. Powstaje ona na miejsce dotychczasowych dwudziestu dwóch samodzielnych jednostek budżetowych, z
których zwolnionych zostanie ogółem 510 pracowników. Nowy urząd zajmować się będzie wydawaniem urzędowych zezwoleń i uprawnień oraz kontrolą komunikacji drogowej, kolejowej, lotniczej i wodnej. Nowy urząd rozpocznie swoją działalność z 1753-ma pracownikami, zaoszczędzając budżetowi 3 miliardy forintów rocznie.
których zwolnionych zostanie ogółem 510 pracowników. Nowy urząd zajmować się będzie wydawaniem urzędowych zezwoleń i uprawnień oraz kontrolą komunikacji drogowej, kolejowej, lotniczej i wodnej. Nowy urząd rozpocznie swoją działalność z 1753-ma pracownikami, zaoszczędzając budżetowi 3 miliardy forintów rocznie.
Kolejną milową zmianą jest wydzielenie infrastruktury kolejowej od przewozów. Według decyzji węgierskiego ministerstwa gospodarki i komunikacji, od 1 stycznie na Węgrzech państwowa firma zajmująca się budową autostrad – Nemzeti Autópálya Zrt. będzie zajmowała się również przebudową linii kolejowych. Firma ta jednocześnie zmieni nazwę na Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt – czyli Spółka Akcyjna Rozwoju Narodowej Infrastruktury. Według planów resortowych, w najbliższych siedmiu latach planowane jest zbudowanie lub przebudowanie 2000 – 2500 km linii kolejowych, przede wszystkim tych, które są częściami międzynarodowych korytarzy. Fundusze na te cele mają pochodzić z ze źródeł unijnych. Zmiany te oznaczają przekazanie torów kolejowych, oraz energetycznych do kompetencji zarządu dróg publicznych. W ten sposób od przyszłego roku MÁV nie będzie już odpowiadać za budowę i utrzymanie infrastruktury kolejowej.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024