Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK: Jest umowa na modernizację linii kolejowej Zabrze – Katowice – Kraków

inforail
03.12.2010 08:54

30 listopada 2010 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach modernizacji linii kolejowej E30, na dwóch odcinkach: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa oraz Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Jest to pierwsza z czterech umów, jakie zostaną podpisane w ramach projektu obejmującego odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, którego modernizacja rozpocznie się w przyszłym roku.
Zakres robót budowlanych na obu odcinkach obejmie między innymi:
modernizację 20,2 km linii;
modernizację 6 szlaków i 5 stacji/posterunków odgałęźnych/przystanków osobowych;
likwidację 8 przejazdów i przejść w poziomie szyn;
modernizację 3 przejazdów kolejowych w poziomie szyn;
budowę 3 wiaduktów drogowych i 1 wiaduktu kolejowego;
modernizację 1 wiaduktu drogowego i 8 wiaduktów kolejowych;
budowę 1 mostu drogowego i 1 mostu kolejowego;
modernizację 1 mostu kolejowego;
modernizację 7 przepustów;
budowę 1 nowego i modernizację 1 istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych oraz budowę 1 kładki;
budowę ekologicznego systemu przejść dla płazów i innych małych zwierząt oraz 15,4 km ekranów akustycznych.
Wartość umowy wynosi 299 963 650,00 PLN netto (365 955 653,00 PLN brutto), a wykonawcą prac będzie konsorcjum firm:
Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. we Wrocławiu;
Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego „INFRAKOL, Jawor;
Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.
Projekt POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze –Katowice – Kraków”polega na modernizacji linii kolejowej E 30 w zakresie robót zasadniczych na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa –Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 – km 6,9 km i nr 133 – 51,4 km) oraz w zakresie robót sygnalizacyjnych: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia i LCS Kraków Mydlniki (linie kolejowe nr 134 – 6,9 km i nr 133 – 51,8 km). Termin realizacji robót budowlanych planowany jest w okresie grudzień 2011 r. – czerwiec 2014 r. Projekt będzie realizowany w systemie „projektuj i buduj”w ramach czterech postępowań przetargowych dla następujących odcinków:
1. Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134);Jaworzno Szczakowa –Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133),
2. Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia –Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
3. Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice –Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
4. Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (6,9 km linii nr 134) oraz (51,8 km linii nr 133).
Oprócz powyższych 4 przetargów na realizację robót budowlanych, projekt obejmuje kontrakty na:
działania informująco-promujące, w dniu 15.11.2010 r. została podpisana umowa z wykonawcą;
nadzór nad robotami budowlanymi, w dniu 03.11.2010 r. otwarto oferty i obecnie trwa praca komisji przetargowej;
wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A.
Celem modernizacji jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w latach 2007-2013.