Pierwszy Swing w Szczecinie
infotram
16.11.2010 13:54
Pierwszy Swing w Szczecinie
Pierwszy tramwaj PESA Swing jest już w Szczecinie. 13 listopada, w zajezdni Pogodno, został zaprezentowany wagon oznaczony przez Tramwaje Szczecińskie numerem 801. Łącznie po mieście będzie jeździć 6 takich tramwajów – pięcioczłonowych, jednobryłowych i, co chyba najważniejsze, w całości niskopodłogowych. Cykl montażu pierwszego szczecińskiego pojazdu był stosunkowo krótki, wynosił bowiem zaledwie 21 dni. Wagon pomalowany został w barwy Floating Garden. Zdaniem przedstawicieli Pesy odważny, nowoczesny styl i kolorystyka malowania odróżniają wagony szczecińskie od tramwajów dla innych miast. Nowe niskopodłogowce wyróżnia się jeszcze jeden szczegół –będą to najdłuższe Swingi w Polsce. Ich długość to 32 metry. Wewnątrz pojazd jest całkowicie klimatyzowany i monitorowany. Dzięki temu będzie komfortowy dla pasażerów, którzy będą mogli czuć się w nim bezpiecznie. Jest to jeden z najnowocześniejszych wagonów tramwajowych w Europie –mówił podczas prezentacji szef Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak. Konstruktorzy PESY są dumni ze swojego dzieła. Jak zaznaczył szef bydgoskiego producenta Tomasz Zaboklicki, tylko kilka europejskich firm ma w swojej ofercie wagon całkowicie niskopodłogowy. Udało się go zbudować dzięki umieszczeniu niektórych urządzeń w dachu wagonu.
Tramwaje Szczecińskie kupiły razem z wagonami szkolenia dla mechaników. Takich wagonów nie da się naprawić za pomocą młotka –zgodnie stwierdzili przedstawiciele producenta i przewoźnika. Tramwaj wyposażony jest w komputery pokładowe, które znacznie ułatwiają diagnostykę. PESA przeprowadzi również szkolenia dla motorniczych. Zanim tramwaje wyruszą w trasy przeszkolonych zostanie piętnastu przyszłych prowadzących Swingi. Na trasy 120NaS wyjedzie w grudniu, a w najgorszym przypadku –w styczniu. Według planów wagony mają obsługiwać linie 7 i 8. Możliwości eksploatacyjne niskopodłogowców są ograniczone ze względu na nienajlepszy stan szczecińskich torowisk. Stąd też wytypowano właśnie te dwie linie.
W przyszłym roku Szczecin chce ogłosić kolejny przetarg na niskopodłogowe tramwaje. Tym razem ma ich być 22. I to, jak podkreślał Prezydent Piotr Krzystek, niezależnie od tego kto Szczecinem będzie rządził. Trzymamy za słowo!
Dane techniczne 120NaS:
•wysokość podłogi w strefie drzwi –35 cm,
•długość 31,82 m,
•szerokość –2,4 m,
•prędkość maksymalna –70 km/h,
•liczba wózków jezdnych –3 (2 napędowe i 1 toczny),
•wysokość podłogi w strefie drzwi –35 cm,
•długość 31,82 m,
•szerokość –2,4 m,
•prędkość maksymalna –70 km/h,
•liczba wózków jezdnych –3 (2 napędowe i 1 toczny),
Dane eksploatacyjne 120NaS:
•dopuszczalna liczba miejsc 211
•dopuszczalna liczba miejsc 211
•miejsca stojące –150,
•miejsca siedzące –61.
•liczba drzwi –6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe)
•miejsca siedzące –61.
•liczba drzwi –6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe)
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022