Węgry: Prezentacja pierwszego TRAXX-a kupionego przez MÁV
Pod koniec października na terenie zabytkowego, zaprojektowanego przez Gustave Eiffela dworca kolejowego Budapest-Nyugati pu odbyła się prezentacja pierwszego egzemplarza elektrowozu Bombardiera TRAXX, zamówionego przez węgierskie koleje państwowe Magyar Államvasútak (MÁV) w styczniu 2008 roku. Wówczas za cenę 79,5 mln €zakontraktowano 25 + 25 TRAXXów. Ponieważ park elektrowozów MÁV jest przestarzały, w najbliższym dziesięcioleciu przewiduje się zakup kolejnych 100 elektrowozów. Zaprezentowany dziennikarzom TRAXX jest lokomotywą wielosystemową, to znaczy może bez przeszkód przekraczać granice państwowe, chociaż wiele kolei europejskich posiada odmienne napięcie trakcyjne, niż MÁV korzystający z 25kV~. W Austrii i w Niemczech napięcie trakcyjne jest 15kV~, a w Polsce 3kV prądu stałego. Zakupione TRAXXy MÁV w pierwszej kolejności zamierza eksploatować na liniach szybkiego ruchu w relacji międzynarodowej, zarówno na liniach pasażerskich jak i ekspresowych towarowych. Eksploatacja TRAXXów jest wielokrotnie niższa od rodzimych Ganz-Mávag V43. Zakup częściowo finansowany był ze źródeł unijnych.