Budowa na Niedźwiadku wystartowała
inforail
09.11.2010 20:25
Budowa na Niedźwiadku wystartowała
Rozpoczęła się budowa węzła komunikacyjnego Ursus Niedźwiadek. W jego skład, oprócz istniejącej już pętli autobusowej, wejdzie parking „Parkuj i Jedź”oraz przystanek kolejowy i wygodne przejście dla pieszych pod torami kolejowymi. Cały kompleks zacznie działać w 2012r.
„Ta inwestycja –poza znaczeniem lokalnym –jest również potwierdzeniem mojego całościowego myślenia o polityce transportowej Warszawy. To dziedzina, którą od początku swojej kadencji traktuję priorytetowo. Uważam, że kolej jest bardzo ważnym elementem komunikacji miejskiej i bez niej trudno mówić o integralności systemu transportowego. Dlatego rozwijam transport szynowy.”–powiedziała Prezydent m.st. Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz. Przypomniała, że po Warszawie kursują trzy linie SKM zamiast jednej, podpisaną umowę na zakup 13 nowych składów, które będą obsługiwały czwartą linię łączącą lotnisko z centrum Warszawy, ponad 200 biletomatów i rozszerzający się zasięg wspólnego biletu – obejmującego już całą Warszawę i 29 gmin podwarszawskich.
„Jeszcze w tym roku SKM ogłosi przetarg na 6 dodatkowych składów SKM, które zostaną skierowane na najbardziej oblegane trasy. Jest więc nadzieja, że użytkownicy tych tras odczują znaczącą poprawę jakości podróży.”–dodała Prezydent m.st. Warszawy. Nowe składy zaczną kursować od nowego rozkładu 2012 roku.
Parking „Parkuj i Jedź”powstanie przy ul. Orląt Lwowskich, na wysokości istniejącej pętli autobusowej. Na trzech poziomach będzie 356 miejsc parkingowych, z czego 8 miejsc będzie przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Umowa na budowę, z wybraną w przetargu firmą Warbud, została podpisana w połowie września bieżącego roku. Przy przejściu podziemnym znajdzie się również 120 miejsc dla rowerów. Od strony ul. Orląt Lwowskich zaplanowano 100 zadaszonych miejsc dla rowerów. 20 miejsc znajdzie się od strony ul. Krawczyka, po drugiej stronie torów.
Przejście podziemne i peron przystanku będą budowane jednocześnie. W ramach inwestycji przebudowany zostanie również układ torowy. Na budowę przejścia zostało wydane, w sierpniu bieżącego roku, prawomocne pozwolenie na budowę. Gotowy jest także projekt porozumienia o wspólnej inwestycji, które zostanie zawarte między ZTM a spółką PKP PLK. We wrześniu br. Rada m.st. Warszawy podjęła też uchwałę o pozyskaniu i przekazaniu do Polskich Linii Kolejowych terenów niezbędnych do realizacji tej inwestycji.
Obecnie w trakcie wydawania jest decyzja o lokalizacji linii kolejowej. ZTM czeka także na pozwolenie na budowę tej linii, która będzie budowana w trybie specustawy. Niezbędna dokumentacja jest w końcowej fazie przygotowania przez PLK. W Warszawie działa już siedem parkingów Parkuj i Jedź, które oferują kierowcom w sumie prawie 2,6 tys. miejsc parkingowych. Ósmym parkingiem oddanym do użytku, w połowie 2011 r., będzie postój w al. Krakowskiej. Kolejny oddany będzie parking przy przystanku SKM w Wawrze (pod koniec 2011 r.). Parking w Niedźwiadku będzie dziesiąty. Zaawansowane są również prace przy projektowaniu parkingu przy przystanku SKM w Rembertowie.
Obecnie w Warszawie działa już siedem parkingów Parkuj i Jedź, które oferują kierowcom w sumie prawie 2,6 tys. miejsc parkingowych. Ósmym parkingiem oddanym do użytku, w połowie 2011 r., będzie postój w al. Krakowskiej. Kolejny oddany będzie parking przy przystanku SKM w Wawrze (pod koniec 2011 r.). Parking w Niedźwiadku będzie dziesiąty. Zaawansowane są również prace przy projektowaniu parkingu przy przystanku SKM w Rembertowie.
W ciągu ostatnich czterech lat zadowolenie warszawiaków z funkcjonowania komunikacji miejskiej znacząco wzrosło. Działania, które doprowadziły do poprawy standardów funkcjonowania transportu publicznego w latach 2007 – 2010, to m.in. inwestycje w nowoczesne środki transportu (autobusy, tramwaje, metro i SKM), jak również rozwiązania ułatwiające warszawiakom korzystanie z komunikacji miejskiej (m.in. nowe biletomaty, zróżnicowane bilety, planowanie podróży przez internet). Równie ważne są udogodnienia, które przyczyniły się do rozładowania ruchu na ulicach Warszawy (nowe buspasy, parkingi „Parkuj i Jedź”). I najważniejsze: zakończenie budowy I linii metra i rozpoczęcie budowy drugiej.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024