Świętokrzyskie zadowolone z Przewozów Regionalnych
inforail
07.09.2010 13:38
Świętokrzyskie zadowolone z Przewozów Regionalnych
Jakiś czas temu informowaliśmy na łamach InfoRail o zakupieniu przez województwo świętokrzyskie czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych. O szczegółach transakcji oraz relacji na linii Urząd Marszałkowski –Przewozy Regionalne rozmawiamy z Iwoną Sinkiewicz.
Karol Wach (InfoRail): Czy wiadomo już na jakich trasach kursować będą nowe pociągi?
Iwona Sinkiewicz (rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego): Zakupione przez Świętokrzyski Urząd Marszałkowski cztery dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne (ezt), zostaną przekazane do eksploatacji na przełomie października i listopada 2011 roku. Zgodnie z wcześniejszymi planami zostaną skierowane do obsługi linii Kielce –Włoszczowa i Kielce –Sędziszów po jednej sztuce oraz na linię Kielce –Skarżysko Kamienna –Ostrowiec Świętokrzyski dwie sztuki. Istnieje możliwość przemieszczania pojazdów w zależności od potrzeb na terenie województwa.
KW: Czy operatorem będą Przewozy Regionalne?
IS: W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, które było podzielone na cztery zadania, został wyłoniony tylko jeden Wykonawca – Przewozy Regionalne spółka z o.o w Warszawie, w celu świadczenia usług publicznych na terenie województwa świętokrzyskiego w okresie od 01 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2012r.W związku z powyższym operatorem do momentu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu będą Przewozy Regionalne.
KW: Jak obecnie układa się współpraca na linii województwo –Przewozy Regionalne?
IS: Relacje na linii województwo –Przewozy Regionalne są pozytywne. Współpracujemy na bieżąco z lokalnym Zakładem Przewozów Regionalnych w Kielcach, zgodnie z obowiązującą umową.
KW: Są województwa, które powołują swoje spółki kolejowe, chociażby z powodu niezadowolenia z usług Przewozów Regionalnych. Czy świętokrzyskie ma takie plany?
IS: Przejęcie udziałów spółki Przewozy Regionalne przez samorządy oznacza przejęcie całkowitej odpowiedzialności za organizowanie i wykonywanie przewozów regionalnych
w województwie zgodnie z polityką Unii Europejskiej, kładącą nacisk na decentralizację
i wzmacnianie władzy w regionach. Obecnie nie planujemy powoływania własnej spółki przewozowej, która wymaga większego zaangażowania ze strony Samorządu
i zwiększonych środków finansowych, których obecnie nie posiadamy. Jednocześnie oceniamy, że województwo świętokrzyskie jest małe pod względem zakresu świadczenia usług, aby podjąć decyzję o powołaniu własnej spółki przewozowej.
w województwie zgodnie z polityką Unii Europejskiej, kładącą nacisk na decentralizację
i wzmacnianie władzy w regionach. Obecnie nie planujemy powoływania własnej spółki przewozowej, która wymaga większego zaangażowania ze strony Samorządu
i zwiększonych środków finansowych, których obecnie nie posiadamy. Jednocześnie oceniamy, że województwo świętokrzyskie jest małe pod względem zakresu świadczenia usług, aby podjąć decyzję o powołaniu własnej spółki przewozowej.
KW: Czy w najbliższym czasie planowany jest zakup kolejnych pociągów (ezt, szynobusy) do obsługi świętokrzyskich tras?
IS: Kolejne ezt planujemy zakupić w momencie pozyskania środków z rezerwy celowej
i Funduszu Kolejowego w latach 2012 –2015.
i Funduszu Kolejowego w latach 2012 –2015.
KW: Jak z punktu widzenia województwa świętokrzyskiego oceniany jest wybór Pani Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski na szefa Przewozów Regionalnych. Czy zmiana na stanowisku prezesa przewoźnika może jakoś wpłynąć na współpracę na linii województwo –Przewozy Regionalne?
IS:Wybór Pani Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski na szefa Przewozów Regionalnych uważamy za właściwy. Pani Prezes przez kilka ostatnich lat pełniła funkcję Członka Zarządu Dyrektora ds. Finansowych w Przewozach Regionalnych. Jesteśmy przekonani, że wykorzysta swoją dotychczasową wiedzę i doświadczenie zawodowe, a także sprosta nowym wyzwaniom, które stoją przed spółką. Dotychczas nasza współpraca z Zarządem spółki układała się bardzo dobrze i mamy nadzieję, że tak pozostanie w przyszłości.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024